Les queixes dels consumidors fan que el govern central es plantegi el retorn a la facturació bimensual


Bernat Soria, Ministre de Sanitat i Consum ha anunciat al Senat que el govern s'esta plantejant la possibilitat de tornar al sistema de facturació elèctrica cada dos mesos si es demostren irregularitats en els cobraments i continuen les queixes dels usuaris.

Soria ha explicat que la competència per atendre reclamacions dels abonats correspon a les comunitats autònomes i que poden fer un seguiment i obrir expedients sancionadors tal com s'ha fet a les Balears. De fet, el ministre argumenta que el govern va idear la implantació del cobrament mensual de la llum perquè l'usuari tingués la possibilitat d'ajustar el consum al màxim, gràcies a comptar amb més informació per controlar-lo i així estalviar.

Davant de la interpel.lació d'alguns dels senadors presents en la sessió, Soria ha reconegut que cal intensificar els esforços comunicatius per tal que els consumidors estiguin ben informats. El senador del grup Mixt (BNG), José Manuel Pérez, considera que s'hauria de retornar al cobrament bimensual, almenys fins que les companyies elèctriques no es comprometin a fer lectures dels comptadors cada mes.

Per la seva banda, organitzacions de consumidors com Facua, molt activa en la seva representació dels usuaris afectats, adverteix que el canvi normatiu en la facturació elèctrica ha estat una "errada" ja que ha aconseguit just l'efecte contrari del que buscava. L'objectiu era que els consumidors controlessin el seu consum gràcies a la informació més ajustada del consum real, i les lectures estimades que s'intercalen només han servit, a la pràctica, per a desorientar-lo. Facua compte en la seva web amb un simulador que permet detectar si es cobra de més en la factura de la llum.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article