El 2008 es van presentar un total de 1.500 denúncies al sector de l'hostaleria per clients que no van poder ser atesos en català. Davant d'aquest fet, la Generalitat comença una campanya d'inspecció del compliment de la llei de política lingüística al sector. La norma assenyala l'obligació de retolar i poder atendre en català. N'hi ha prou amb que un dels empleats d'atenció al públic entengui el català, encara que no el parli. En els casos que a partir d'avui es detecti que no és així, se'ls informarà d'aquesta obligació i s'aixecarà acta que, passats tres mesos, si es manté l'incompliment, es pot convertir en sanció.
La norma assenyala que els comerços, hotels, bars, restaurants i altres serveis també han de retolar en aquesta llengua i tenir-hi les cartes del menú i els fulls de reclamacions. Els establiments que incompleixin la normativa tenen al seu abast programes públics de traducció de cartes, ajuts i subvencions a la retolació, a més del programa Profit per millorar la qualitat en els serveis.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari