Avui comença una inspecció del compliment de la Llei de Política lingüística al sector de l'hostaleria


El 2008 es van presentar un total de 1.500 denúncies al sector de l'hostaleria per clients que no van poder ser atesos en català. Davant d'aquest fet, la Generalitat comença una campanya d'inspecció del compliment de la llei de política lingüística al sector. La norma assenyala l'obligació de retolar i poder atendre en català. N'hi ha prou amb que un dels empleats d'atenció al públic entengui el català, encara que no el parli. En els casos que a partir d'avui es detecti que no és així, se'ls informarà d'aquesta obligació i s'aixecarà acta que, passats tres mesos, si es manté l'incompliment, es pot convertir en sanció. 

Un de cada cinc turistes que s'allotja en un hotel de Catalunya és català i, per tant, pot demanar que se l'atengui en la seva llengua. El director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, recorda que la llei de política lingüística deixa molt clars els drets dels clients quan són atesos en un establiment que es trobi en territori català. La campanya comença avui a recorre establiments de zones "d'alta afluència turística".

La norma assenyala que els comerços, hotels, bars, restaurants i altres serveis també han de retolar en aquesta llengua i tenir-hi les cartes del menú i els fulls de reclamacions. Els establiments que incompleixin la normativa tenen al seu abast programes públics de traducció de cartes, ajuts i subvencions a la retolació, a més del programa Profit per millorar la qualitat en els serveis.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article