La Plataforma per a la Llibertat de Marques ha demanat que es garanteixi la igualtat d'oportunitats entre la marca blanca i la del fabricant per tal que sigui el consumidor el que determini l'èxit d'un producte. L'entitat ha volgut així fer costat a la iniciativa del Tribunal Basc de la Competència que va titllar les cadenes distribuïdores Carrefour, Mercadona i Eroski com a oligopoli "estret" del mercat espanyol, remarcant la negativitat de l'espiral que afavoreix aquesta posició. El resultat és el tractament de privilegi a les marques blanques amb la conseqüent expulsió del mercat de la del fabricant.
De seguir amb aquesta tònica el consumidor hi surt perdent perquè es redueix la varietat de l'oferta, afegeix la plataforma, i insisteix en què no es pot deixar que les grans superfícies triïn segons els seus interessos i indueixin així a un canvi involuntari dels hàbits de consum dels seus clients.
Aquesta nova organització de consumidors on predomina la franja d'edat d'entre 35 i 45 anys, subratlla que és evident que també estan preocupats pels preus dels productes i també són compradors de marques genèriques però que no volen renunciar a comprar marques de tota la vida com Nocilla, Calvo o Gallo.
Més informació al seu web www.yoquieroelegir.com
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari