La plataforma per la Llibertat de Marques reivindica l'opció d'escollir que ha de tenir el consumidor


La Plataforma per a la Llibertat de Marques ha demanat que es garanteixi la igualtat d'oportunitats entre la marca blanca i la del fabricant per tal que sigui el consumidor el que determini l'èxit d'un producte. L'entitat ha volgut així fer costat a la iniciativa del Tribunal Basc de la Competència que va titllar les cadenes distribuïdores  Carrefour, Mercadona i Eroski com a oligopoli "estret" del mercat espanyol, remarcant la negativitat de l'espiral que afavoreix aquesta posició. El resultat és el tractament de privilegi a les marques blanques amb la conseqüent expulsió del mercat de la del fabricant.

L'associació reclama que els consumidors han de tenir l'opció d'escollir entre els diferents productes quan van a comprar i no només a les marques del distribuïdor.

De seguir amb aquesta tònica el consumidor hi surt perdent perquè es redueix la varietat de l'oferta, afegeix la plataforma, i insisteix en què no es pot deixar que les grans superfícies triïn segons els seus interessos i indueixin així a un canvi involuntari dels hàbits de consum dels seus clients.

Aquesta nova organització de consumidors on predomina la franja d'edat d'entre 35 i 45 anys, subratlla que és evident que també estan preocupats pels preus dels productes i també són compradors de marques genèriques però que no volen renunciar a comprar marques de tota la vida com Nocilla, Calvo o Gallo.

Més informació al seu web www.yoquieroelegir.com






Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article