La DO Montsant utilitza la tecnologia per ampliar la informació als consumidors


La DO Montsant ha decidit aplicar un sistema innovador per informar directament els consumidors dels seus vins siguin on siguin. Es tracta d'encriptar l'etiqueta del vi per tal que el consumidor, mitjançant el telèfon mòbil i Internet, tingui molta més informació que la que hi cap en un tros de paper. Aquest sistema (conegut com a codi QR) farà que els codis de barres aviat siguin història i està totalment implantant als mercats de Japó i dels Estats Units.

El codi de la DO Montsant s'aplicarà de diferents maneres. D'una banda,  les ampolles de vi genèric que la DO utilitza com a eina promocional tindran el codi. Es tracta d'un vi que, sota la marca de la DO, no es comercialitza però que es fa servir en actes públics, promocionals o com a obsequi en representació de tots els cellers que integren la denominació.

D'altra banda, la DO aplicarà el codi a les contraetiquetes de vi que es fan servir en totes les ampolles Montsant. La contraetiqueta a més d'indicar la  qualitat i la procedència dels vins, és el segell de garantia de la DO. D'aquesta manera, només amb un telèfon mòbil, qualsevol persona en qualsevol lloc del món podrà accedir a la web de la DO Montsant mitjançant l'etiqueta que apareix darrera de totes les ampolles, per a obtenir més informació.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article