Més protecció per als usuaris 905


Sovint, alguns abonats de telefonia han tingut sorpreses desagradables quan els ha arribat la factura hi han comprovat que el pagament habitual se'ls multiplicava fins a xifres desorbitades. La majoria de les vegades són fruit de situacions d'ignorància, d'altres, de pràctiques poc transparents dels concursos que convoquen aquest tipus de trucades. La facturació d'aquestes trucades ha de venir desglossada en la part que es paga a l'operadora (servei telefonia) i la part que es paga a la companyia que convoca les trucades al concurs o servei. Gràcies a aquest detall, a partir del 13 d'abril, l'usuari que no estigui d'acord amb el que se li vol cobrar podrà presentar reclamació i pagar només el servei de telefonia, i així evitar que li tallin la línia mentre no es resol el conflicte.

La Resolució de 4 desembre de 2008, de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions, assenyala que l'abonat pot reclamar al seu operador i si paga només la part del servei telefònic no li poden suspendre la línia telefònica.

¿Com ho ha de fer l'usuari si no està d'acord amb la part de la factura corresponent als 905, segons l'Agència Catalana del Consum?

Ràpidament ha de reclamar a la seva companyia telefònica. Si ho fa per telèfon li han d'assignar un número de referència i li han d'informar del dret a rebre un document on consti la reclamació.

També ho pot fer per d'altres vies: correu electrònic, fax, carta certificada, burofax, conservant el justificant d'enviament.

Quan reclami ha de dir que no està d'acord amb la part de la factura de trucades a números 905 i que d'acord amb la Resolució de 4 de setembre de 2008, de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions només pagarà la part de la factura corresponent al servei telefònic.

És important que s'asseguri i confirmi amb la seva companyia quin és l'import que ha de pagar perquè no li tallin la línia, d'acord amb la norma, i on l'ha de pagar. Sobretot, en el moment del pagament, s'han de fer constar les dades del titular de la línia i el número de telèfon.

És important recordar que els usuaris tenen el "dret de desconnexió", és a dir, poden sol·licitar al seu operador de telefonia, de manera gratuïta, la desconnexió a l'accés als números 905.

Més informació: BOE

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article