Catalunya es decanta pel comerç especialitazat i lidera el consum de plats preparats


    Un estudi elaborat per TNS Worldpanel, Geografia de Consum a Espanya, en el que compara els hàbits de compra entre les diferents zones de l'Estat, constata que els catalans són els que compren més plats preparats, però també més verdures i hortalisses. Segons Montse Roma, responsable de Marketing de TNS Worldpanel "Viure en una comunitat o una altra té implicacions més enllà de la llengua, la cultura o la legislació. Viure en comunitats diferents és viure diferent, es comprar d'una altra manera. En l'estudi es basa en quantificar el consum familiar de mitjana en productes envasats d'alimenació, drogueria i perfumeria. La despesa més important es concentra a Andalusia, amb un 19% del total, comunitat que destina la proporció més important de la despesa a perfumeria. En segon lloc situa Catalunya, territori en el que la despesa en plats preparats és un 34% més elevada que la mitjana de l'Estat, i un 12% més en verdures i hortalisses. En aquest ranquing, destaca la tendència dels gallecs a comprar carn fresca, un 50% més que la mitjana, i la del País Basc, on la despesa destinada a la compra de peix fresc és un 25% més que la mitjana espanyola. L'estudi també diferencia les tendència a l'hora d'escollir on fer la compra. Al País Basc és on té més èxit el canal hipermercat -canal que és lider a nivell estatal-. En canvi, a Catalunya, té més pes el canal especialista, gràcies a la consolidació de cadenes locals especialitzades com La Sirena o Bonàrea i el fort desenvolupament de la xarxa de mercats tradicionals. Font: Infoaliment

    Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


      No hi ha cap comentari

      Comenta aquest article