La tecnologia Start/Stop fa que el motor del cotxe es desconnecti automàticament quan ens aturem en un semàfor o en una congestió del trànsit. Només retirant el peu de l'embrague en punt mort el motor s'atura i es torna a engegar quan torna el peu a l'embrague. Aquest sistema que de moment només s'aplica a vehicles com el Freelander 2 TD4_e, de preus prohibitius, permet estalviar fins un 22% de combustible, segons un estudi de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM).
Les proves es van realitzar circulant en zones urbanes de control semafòric i congestions de trànsit considerables i els resultats han estat espectaculars, segons tècnics de la UPM. Aquesta investigació forma part d'un projecte més ampli, Miveco, en el que participa el Ministeri de Medi Ambient. L'objectiu és desenvolupar un equip de mesura acoplable a un vehicle i una metodologia d'assaig per aplicar a vehicles de transport en carretera, per assolir un estalvi de carburants i una reducció important d'emissions de CO2.
La tecnologia Start/Stop pot estalviar fins un 22% de combustible, segons un estudi
Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.
No fa falta gastar-se tants calers amb un cotxe d'aquestes característiques, molts altres com el modest smart fortwo mhd (http://www.smart.com/) ho tenen des de fa temps i són cotxes molt més "senzills"
El què passa és que Land Rover ha pagat per fer propaganda. És un tecnologia que es porta utilitzant ja fa uns 5 anys en molts cotxes, de totes les categories, tant SUV, 4x4 o berlines...
Potser hauriem de mirar si el que s'estalvia en combustible, s'estalvia després en la duració de les... Llegir més
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari