Consum expedienta Skyeurope Airlines pel cobrament en la facturació de maletes


L'Agència Catalana del Consum ha obert expedient sancionador a Skyeurope Airlines pel cobrament addicional de recàrrecs per facturació d'equipatge. L'aerolínia cobra als passatgers 7,5 euros per cada maleta amb un límit de 5 maletes i 20 kg cadascuna. Això en cas que la compra del bitllet es faci a través d'Internet. Si es fa telefònicament cobra 15 euros i si la facturació es fa en el mateix aeroport la tarifa és de 20 euros per maleta.

Aquesta és una pràctica que contradiu el que assenyala el text refós de la Llei per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris, ja que, finalment, es cobra dues vegades pel mateix concepte. Segons assenyala la normativa, el preu del bitllet ja ha d'incloure l'equipatge que s'ha de transportar -fins al límit determinat-.

El fet que l'usuari no conegui el preu final del vol fins un cop acabada de contractar la compra vulnera, a més, la legislació comunitària. Tot i així, UCE denuncia que aquesta és una pràctica que s'ha estès a una majoria de les companyies que operen a l'Estat, tal i com es pot comprovar a través de les seves webs.

L'article 97 de la Llei 48/1960 de Navegació Aèria assenyala que "el transportista estarà obligat a transportar juntament amb els viatgers i, inclòs en el preu del bitllet, l'equipatge, amb el límit de pes i volum que fixin els reglaments". Tenint en compte aquest apartat, el recàrrec per maleta no es pot exigir ja que ha d'estar inclòs en el preu del bitllet, segons aclareix Unió de Consumidors. Aquesta organització ja va denunciar el juliol de 2008 a 13 companyies per aquests cobraments il.legals: WizzAir, Flyglobespan, Skyeurope, Sterling Airlines, Vueling, Clickair, Thomsonfly, Aerlingus, Bmi baby, Easyjet, Jet2.com, Ryanair y Germanwings.

Advertiment als usuaris de transport aeri per les vacances d'aquest estiu

L'organització de consumidors adverteix als usuaris de transport aeri que el cost del transport de  l'equipatge ha de ser inclòs en el preu del bitllet, amb les limitacions de pes establertes. Així, suggereix que en cas que la companyia pretengui cobrar pel transport d'equipatge, l'usuari ha de presentar una reclamació en el mateix mostrador de l'aerolínia.

Tan AENA com la Direcció General d'Aviació Civil coincideixen en remarcar que el transport d'equipatge, fins un límit determinat, va inclòs en el preu del bitllet. Normalement, assenyalen, les companyies aèries permeten portar fins uns 30 kg als passatgers de primera, en vols nacionals, i fins a 20kg als que viatgen amb tarifes més econòmiques.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article