Greenpeace ha tornat a fer un estudi comparatiu de les polítiques de compra de peix que porten a cap les grans cadenes espanyoles. Aquest dilluns era el Dia Mundial dels Oceans i l'entitat ecologista va fer públic un rànquing que valora quina gran superfície ha fet més esforços a l'hora d'oferir productes de pesca sostenibles. Lidl encapçala la llista de les pràctiques poc sostenibles, Carrefour és l'únic que ha fet algun pas per a la millora de la seva oferta.
Segons l'organització ecologista, més del 75% dels caladors mundials estan sobre explotats o esgotats. Aquests excessos han provocat la desaparició del 90% d'espècies de consum convencional com el bacallà o la tonyina. D'altres, com el rap, el llagostí o el lluç van camí d'arribar a aquesta situació. En aquest comparatiu Greenpeace ha comprovat que s'han fet alguns pasos per a la millora de l'oferta sostenible de peix però, tot i així, totes les grans cadenes de distribució continuen venent espècies presents a la llista vermella d'espècies amenaçades per la pesca industrial
El portaveu de l'entitat ecologista va denunciar en la presentació del comparatiu "que les grans cadenes de distribució no només tenen el poder econòmic per canviar la lògica de la indústria pesquera sinó que també té la responsabilitat social de protegir els recursos de pesca i els pescadors locals".
L'estudi valora la qualitat del producte que arriba als consumidors, la informació que se li ofereix especialment la relacionada amb la traçabilitat (l'estoc o l'empresa pesquera que va realitzar la captura...). D'altres detalls que es tenen en compte són la política d'etiquetatge o la transparència de comunicació amb el client.
Més informació: Rànquing cadenes distribució
llista vermella d'espècies amenaçades
També haurien de ser responsables els pescadors, no?
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari