UCE recomana reclamar davant del cobrament per la facturació de maletes


Cobrar un càrrec addicional per la facturació de maletes a banda del cost del bitllet no és legal. Aquest recàrrec no es pot exigir perquè ja és inclòs en el preu del bitllet, segons l'organització de consumidors UCE. L'entitat remarca que cobrar per aquest concepte contradiu el que assenyala l'article 97 de la llei de Navegació Aèria, on puntualitza que "el transportista estarà obligat a transportar juntament amb els passatgers, i dins del preu del bitllet, l'equipatge, amb els límits de pes i volum que fixin els reglaments."

UCE recomana als usuaris que si se'ls vol cobrar per la facturació de maletes, presentin reclamació a la mateixa companyia i alhora a l'administració de consum competent, en el cas del Principat, l'Agència Catalana del Consum.

El problema amb el que es troben els passatgers és que es veuen obligats a abonar aquestes quantitats si volen fer l'embarcament, pel que recomana que, un cop fet el pagament es presenti la reclamació.

La Unió de Consumidors va denunciar el juliol passat a un total de 13 companyies aèries davant de l'Agència Catalana del Consum i la Direcció General de Consum de la Generalitat Valenciana, entre d'altres administracions. Les companyies que segons l'entitat fan aquests cobraments irregulars són: WizzAir, Flyglobespan, Skyeurope, Sterling Airlines, Vueling, Clickair, Thomsonfly, Aerlingus, Bmi baby, Easyjet, Jet2.com, Ryanair y Germanwings.

L' Agència Catalana del Consumo (ACC) ha obert tres expedients sancionadors contra tres d'aquestes companyies: Flyglobespan Airwais Limited, Wizz Air Hungary Airlines LTD y Skyeurope Airlines.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article