Presenten una guia per normalitzar l'ús de català en la gestió empresarial


L'Agència Catalana del Consum ha presentat una guia que ha de codificar els criteris lingüístics aplicats a nivell empresarial. El document que ha estat elaborat per la Plataforma per la Llengua  llança un seguit de propostes de bones pràctiques classificades per àmbits. Fa un especial incís en  l’atenció oral i escrita, la publicitat, els catàlegs, els prospectes i documents d’ofertes de serveis diversos, l’etiquetatge i instruccions de productes, la retolació i cartelleria, la megafonia, els webs, els contractes i les factures o els tractaments d’informació en general.

En la presentació feta ahir dijous van participar Jordi Anguera, director de l'ACC, Bernat Gasull, responsable de l'àrea d'empreses de la Plataforma per la Llengua i David Poudevida en representació del grup Bonpreu com a exponent d'empresa compromesa des dels seus inicis amb el foment de la llengua. En la seva exposició va explicar els beneficis que li ha reportat a la cadena aquesta pràctica, que és "lògica i de sentit comú".

El llibre “Proposta per a l’establiment d’un Codi de bones pràctiques a l’empresa en relació amb l’ús del català en els productes i serveis que s’ofereixen a les persones consumidores” té l’objectiu que el sector empresarial català inclogui, dins les seves polítiques de RSE (Responsabilitat Social Empresarial), criteris lingüístics que permetin avançar cap a la plena normalitat en l’ús del català.

Al llibre es descriu la situació del mercat català (importància del consumidor català com a mercat, evolució del català en el món socioeconòmic o situació legal en els contextos comparables. Així, es llança un seguit de propostes de bones pràctiques classificades per àmbits i sectors: bars i restaurants, entitats financeres i d’assegurances, agències de viatges, empreses de transports, telecomunicacions, productes informàtics, etc.

Jordi Anguera, va destacar que l'objectiu és avançar cap a una plena normalitat en l'ús del català a les empreses i eliminar 'certs complexes'. La guia fa propostes d'actuacions en atenció al públic, publicitat, etiquetatge i comunicacions, i vol convèncer l'empresariat que l'ús del català no ha de ser ideològic, sinó per raons 'purament comercials'.

Un exemple que aquestes pràctiques són resolutives és el cas del grup de supermercats Bonpreu, que ha optat per prioritzar l'ús del català en la seva comunicació amb els clients. Segons el director de comunicació del grup Bonpreu, David Poudevida, fer aquesta pràctica que considera 'lògica i de sentit comú' està sent competitiva.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article