El decàleg de Cosum per a les rebaixes d'estiu


El primer de juliol han començat les rebaixes d'estiu, campanya que s'allargarà com és habitual fins el 31 d'agost. L'Agència Catalana de Consum recorda les principals recomanacions que cal tenir presents per qui estigui interessat en anar de rebaixes. Les rebaixes d'estiu són de l'1 de juliol al 31 d'agost, ambdós inclosos. Fer rebaixes és una decisió de cada comerciant; fins i tot la durada (entre una setmana i dos mesos). Trobareu productes a un preu inferior a l'habitual, amb la mateixa qualitat. Els productes han d'haver estat a la venda amb anterioritat. Els comerciants no poden adquirir-los especialment per a la venda en rebaixes. Feu una llista dels productes que us interessen, d'acord amb el vostre pressupost. Compareu preus: el preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu habitual (a l'aparador com a l'interior de l'establiment). Examineu el producte; ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat, sense tares ni defectes. Diferencieu les Rebaixes d'altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com les vendes en liquidació (pel tancament o canvi del negoci), les vendes de saldos (articles passats de moda o deteriorats) i les ofertes (promocions d'un producte). Si un establiment admet habitualment les targetes de crèdit com a manera de pagament, també ho ha de fer en època de rebaixes. Dins d'un mateix comerç podeu trobar articles rebaixats i d'altres que no ho estan, però han d'estar ben diferenciats els uns dels altres. Llegiu bé les etiquetes, les instruccions d'ús, les característiques del producte. Els productes han d'estar sempre etiquetats correctament. L'etiquetatge ha de ser en català i/o castellà. La publicitat és vinculant, podeu exigir-ne el compliment. Conserveu els catàlegs comercials, la publicitat, les instruccions...amb els preus i les característiques de l'article. Demaneu i conserveu la factura o el tiquet de compra, amb la referència concreta de l'article comprat, és la vostra garantia. Pregunteu si accepten canvis: no hi ha cap obligació de canviar un producte en perfecte estat, llevat que així ho anunciï l'establiment.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article