Catalonia Qualitat i l'IRTA, amb la col.laboració de Supermercats Plusfresc, han posat en marxa un projecte per oferir més i millor informació al consumidor de fruita en el punt de venda. Es tracta d'un sistema que possibiliti aportar a l'exposició dels productes que podem trobar als supermercats un plus d'informació com ara l'origen del producte, el punt de maduresa, la data apropiada per al seu consum i també els valors nutricionals i de gust.
El director de Catalonia Qualitat, Manel Simón, explica que al consumidor li manca informació sobre els productes agroalimentaris, segons ell “el consumidor europeu ha perdut el coneixement de l’origen del producte i la seva estacionalitat. Molts compren deixant-se portar per la vista, d’aquesta manera pot ser que comprin un altre producte igual, però que no sigui el mateix”.
Els primers passos del projecte es focalitzaran en tres varietats de fruita: el préssec, la nectarina i la poma. Es seleccionaran les espècies i varietats, s’especificaran característiques com l’acidesa o el nivell de sucre i es faran tests als consumidors. Amb els resultats es desenvoluparan dissenys aplicatius per a poder estendre el projecte als supermercats.
Més informació: Gastroteca
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari