Un nou sistema aportarà més informació al consumidor sobre la fruita que adquireix


Catalonia Qualitat i l'IRTA, amb la col.laboració de Supermercats Plusfresc, han posat en marxa un projecte per oferir més i millor informació al consumidor de fruita en el punt de venda. Es tracta d'un sistema que possibiliti aportar a l'exposició dels productes  que podem trobar als supermercats un plus d'informació com ara l'origen del producte, el punt de maduresa, la data apropiada per al seu consum i també els valors nutricionals i de gust.

El projecte se centra en tres estratègies principals, com són la segmentació dels productes en funció del gust, la informació i formació del consumidor perquè sàpiga el que està comprant i pugui adquirir sempre les varietats que més li agraden, i la innovació en la presentació, empaquetatge i format del producte.

El director de Catalonia Qualitat, Manel Simón, explica que al consumidor li manca informació sobre els productes agroalimentaris, segons ell “el consumidor europeu ha perdut el coneixement de l’origen del producte i la seva estacionalitat. Molts compren deixant-se portar per la vista, d’aquesta manera pot ser que comprin un altre producte igual, però que no sigui el mateix”.

Els primers passos del projecte es focalitzaran en tres varietats de fruita: el préssec, la nectarina i la poma. Es seleccionaran les espècies i varietats, s’especificaran característiques com l’acidesa o el nivell de sucre i es faran tests als consumidors. Amb els resultats es desenvoluparan dissenys aplicatius per a poder estendre el projecte als supermercats.

Més informació: Gastroteca

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article