La llei de Millora de la Protecció dels Consumidors i Usuaris ho deixa ben clar: Els serveis només es podran cobrar pel temps real. En aquest cas, les empreses només podran cobrar l'estona que el cotxe ha estat utilitzat. En temps de vacances creix el mercat del lloguer del cotxe i la Unió de Consumidors vol recordar als usuaris que tenen dret a reclamar si l'empresa que els lloga el vehicle pretén cobrar-los per períodes de 24 hores.
Segons l'organització de consumidors, un 10% de la facturació d'aquestes empreses és fruit de l'abús en aquestes pràctiques. Així, si l'usuari necessita el cotxe només 5 hores, li facturen la totalitat del dia.
Des de l'entitat es recomana als usuaris que en cas que no se segueixin aquests preceptes el primer pas és demanar el llibre de reclamacions de l'empresa. Després caldrà denunciar-ho a l'Agència Catalana del Consum directament o bé a alguna organització de consumidors.
Feu servir malament el verb contemplar: hauríeu de dir "incloure".
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari