Wikiloc, una start-up de la Universitat de Girona ubicada al Centre d’Empreses del Parc Científic i Tecnològic, ha estat seleccionada en la segona edició dels premis Geoturisme 2009 promoguts per la National Geographic Society i Ashoka Changemakers. A la convocatòria s’hi han presentat 611 iniciatives de 81 països.
* El públic podrà votar on line des del portal changemakers fins al 12 d’agost les tres millors empreses que ofereixen al viatger autèntiques experiències turístiques, sigui quina sigui la destinació, i els guanyadors –que rebran 5.000 dòlars- s’anunciaran el mes de setembre.
El projecte va néixer el 2006 de la mà de l’enginyer informàtic Jordi López Ramot. Poc temps després de ser a la xarxa, el projecte Wikiloc, guanyava el concurs de millor mashup organitzat per GoogleMaps i Ojobuscador. Poc temps després, el setembre de 2008 GoogleEarth va afegir les rutes de Wikiloc en un dels seus menús de contingut, i el març de 2009 els traspassaven a la capa principal que veuen els usuaris quan entren a GoogleEarth.
Wikiloc no ha parat de créixer, conté prop de 90.000 rutes, més de 2 milions de pàgines vistes al mes, i ha estat traduït a 15 idiomes pels mateixos usuaris. Des de finals de 2008, el projecte es converteix en una empresa que promou el turisme sostenible, i que basa el seu model principal de negoci en la publicitat.
Els actuals gestors de l’empresa –el fundador Jordi López Ramot i l’enginyera en Organització Industrial, Montserrat Jordi- han participat en nombrosos fòrums sobre noves tecnologies i turisme sostenible, l’últim dels quals ha tingut lloc recentment a Mèxic, organitzat pel Banc Iberoamericà de Desenvolupament.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari