Una empresa catalana reconeguda entre les 10 millors del món en turisme sostenible

Wikiloc és una web de rutes GPS des d'on els internautes poden crear continguts i compartir-los


Wikiloc, una start-up de la Universitat de Girona ubicada al Centre d’Empreses del Parc Científic i Tecnològic, ha estat seleccionada en la segona edició dels premis Geoturisme 2009 promoguts per la National Geographic Society i Ashoka Changemakers. A la convocatòria s’hi han presentat 611 iniciatives de 81 països.

* El públic podrà votar on line des del portal changemakers  fins al 12 d’agost les tres millors empreses que ofereixen al viatger autèntiques experiències turístiques, sigui quina sigui la destinació, i els guanyadors –que rebran 5.000 dòlars- s’anunciaran el mes de setembre.

L’empresa Wikiloc és una web de rutes GPS, des de la que els internautes poden crear continguts i compartir-los. S’hi poden trobar rutes per tipus d’activitat (a peu, en bicicleta, amb veler, globus, trineu de gossos, ...), per tipus de circuit (urbanes, enològiques, arqueològiques...) o per tipus d’usuari (famílies, persones amb mobilitat reduïda...). Les opcions són múltiples, i per als qui no disposen de GPS, hi ha també una opció de crear les rutes directament sobre un mapa, per tal que ningú deixi de poder compartir els seus itineraris preferits.


El projecte va néixer el 2006 de la mà de l’enginyer informàtic Jordi López Ramot. Poc temps després de ser a la xarxa, el projecte Wikiloc, guanyava el concurs de millor mashup organitzat per GoogleMaps i Ojobuscador. Poc temps després, el setembre de 2008 GoogleEarth va afegir les rutes de Wikiloc en un dels seus menús de contingut, i el març de 2009 els traspassaven a la capa principal que veuen els usuaris quan entren a GoogleEarth.

Wikiloc no ha parat de créixer, conté prop de 90.000 rutes, més de 2 milions de pàgines vistes al mes, i ha estat traduït a 15 idiomes pels mateixos usuaris. Des de finals de 2008, el projecte es converteix en una empresa que promou el turisme sostenible, i que basa el seu model principal de negoci en la publicitat.

Els actuals gestors de l’empresa –el fundador Jordi López Ramot i l’enginyera en Organització Industrial, Montserrat Jordi- han participat en nombrosos fòrums sobre noves tecnologies i turisme sostenible, l’últim dels quals ha tingut lloc recentment a Mèxic, organitzat pel Banc Iberoamericà de Desenvolupament.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article