Les marques blanques condicionen el pressupost dels fabricants en innovació i desenvolupament


Fa pocs dies explicàvem que Unió de Pagesos esta plantejant d'unir-se a grans marques de multinacionals com Coca-Cola o Danone en la lluita que han iniciat contra les "marques blanques". Els ànims de productors i fabricants es tensen cada dia més i la crisi no hi ajuda gens. Mostra d'això són les declaracions que fa el director general de Kraft Biscuit, Giuseppe Colotto, al digital ElEconomista des d'on, sense pensar-ho massa, assegura que "les marques blanques només venen mentides". Defensa el paper de les marques tradicionals en matèria d'innovació i desenvolupament i acusa els distribuïdors de marques blanques de voler fer creure que el producte és el mateix, quan no és així.

Els fabricants de marques originals cada vegada dediquen més esforços a batallar contra les marques blanques. Colotto, anuncia que el seu objectiu és demostrar que la marca original i la blanca no són el mateix "molts dels fabricants  habituals fan marca blanca amb la mateixa recepta, per un cost del 50%. Segur que hi ha alguna diferència", puntualitza.

La sortida a l'ofeg que representa per les grans marques l'acceptació que tenen entre els consumidors és invertir més i millor en publicitat, vaticina el director de Kraft Biscuit.

Quant a la postura de Mercadona, que ha eliminat nombrosos productes de marca de les seves estanteries, Colotto assegura que la iniciativa està deixant molts de fabricants ben tocats -ells mateixos han perdut un quart de comandes perquè altres cadenes han seguit l'exemple-. Parla del seu cas, en que la cadena de distribució ha decidit eliminar les galetes Digestive "per falta de rotació". Cosa absolutament falsa, segons el fabricant, i que al darrera només busca afavorir la marca blanca de la distribuidora.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article