La cadena de supermercats Eroski s'ha afegit a la campanya de limitació de l'ús de bosses de plàstic però no cobrarà per bossa lliurada. Seguirà donant bosses gratuïtes als clients que ho desitgin però descomptarà un cèntim d'euro del total de la compra per cada bossa que estalviï el client. Quantitat que sabrà gràcies a un sistema informàtic aplicat a les caixes registradores que calcularà el nombre de bosses que cal per una determinada compra.
La iniciativa compta amb el suport de l'Ong WWF/Adena.
La sensibilització de la cadena és una resposta a la petició de prop de 3.500 clients que van manifestar la seva postura davant de l'ús de bosses de plàstic durant els focus de consumidors -punts on la cadena recull les opinions dels consumidors- organitzats arreu de l'estat.
Ja era hora.
Però quan es començarà a aplicar?
I les empreses fabricants, i derivades, de bosses de plàstic es quedaràn sense dir res? o bé han trobat la manera de compensar-ho incitant-nos a consumir altres productes o creant-nos noves necessitats?
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari