Segons una enquesta realitzada per la companyia nord-americana Safetypay prop d'un 20% de ciutadans de l'estat espanyol ha realitzat compres a través d'Internet durant el darrer any. D'aquests, uns 70.000 asseguren que han tingut algun problema de frau o de poca transparència en els mitjans de pagament.
L'empresa contrasta els percentatges de consumidors d'altres estats europeus més actius en compres a través de la Xarxa com són els alemanys, britànics o francesos i situa els espanyols 12 punts per sota de la mitjana europea en l'adquisició de productes o serveis per Internet. L'empresa aplica un sistema de seguretat en les compres a través d'Internet garanteix la seguretat de la transacció al comprador, al comerciant i resulta alhora prou avantatjosa per a l'entitat bancària que s'hi afilia.
SafetyPay és la marca d'un sistema de Pagament i Cambra de Compensació entre consumidors, comerços on line i bancs que funciona des de fa temps a EUA i alguns països europeus. Els comerços es beneficien perquè reben clients addicionals a través d'entitats bancàries que participen en aquest sistema de seguretat, i alhora, milloren els seus marges comercials en reduir les possibilitats de frau.
Els pagaments es fan on line sense necessitat de deixar el número de la targeta de crèdit. L'entitat financera del comprador és la que certifica la identitat del comprador i corre amb el risc davant del venedor, gràcies a confirmació molt similar als sistema paypal i, per la seva banda, el comprador té la tranquil.litat de fer la gestió a través de la seva entitat. El banc assegura la transacció a canvi de la comissió que d'altra manera es quedaria Visa.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari