Més de la meitat de webs de venda de material electrònic tenen irregularitats que perjudiquen el consumidor

La UE les acusa de mancances en les dades del comerciant, de preus enganyosos i de no respectar les normes de devolució


La comissària de Protecció dels Consumidors, Meglena Kuneva, ha presentat avui els resultats d'una àmplia investigació –amb la participació de 26 Estats membres més Noruega i Islàndia–, sobre la falta d'informació i les pràctiques il·lícites en llocs web de venda de productes electrònics. La investigació ha analitzat 369 webs de venda de sis dels productes electrònics més populars entre els consumidors europeus: càmeres digitals, telèfons mòbils, reproductors personals de música, reproductors de DVD, equipaments informàtics i consoles de joc. D'aquests, més de la meitat, contenien irregularitats que perjudicaven al consumidor.

Entre els webs estudiats, n'hi ha 200 dels més importants en venda d'electrònica a la UE, com també més de 100 webs seleccionats en base a queixes dels consumidors. Els resultats de la investigació demostren que el 55% de les pàgines web investigades contenien irregularitats, especialment en falta d'informació sobre els drets dels consumidors, sobre els cost total dels productes i informació incompleta del comerciant.

La fase inicial de la investigació, que han realitzat les autoritats estatals, es completarà ara amb una fase de reforç en què es contactarà les empreses i se'ls demanarà de corregir els seus webs o exposar els seus arguments. Es tracta d'una investigació en els mateixos termes que la que ja es va realitzar en els webs de venda de bitllets d'avió, i que va permetre corregir moltes de les mancances d'aquest sector.

La comissària de Protecció del Consumidors, Meglena Kuneva, ha explicat que "s'han seleccionat els webs que venen productes electrònics perquè sé per la meva pròpia bústia de correu, i sabem per les queixes que arriben als centres europeus dels consumidors, que aquest és un camp amb problemes. Hem descobert que més de la meitat dels minoristes que venen productes electrònics en línia no compleixen amb les obligacions cap als consumidors".

De les webs analitzades, un 45% contenien informació enganyosa sobre el preu.  O bé hi faltava la informació sobre les despeses d'enviament addicionals, en d'altres, les afegien al preu final a pesar d'anunciar un "tot inclòs".

En una tercera part de les webs faltaven les des de contacte o bé la informació sobre el comerciant era incompleta, de manera que en cas de problemes, l'usuari no hi podia contactar.

Més informació: per països

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article