Santa Coloma de Gramanet també serà seu de la Junta Arbitral de Consum


L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i l'Agència Catalana del Consum han signat un conveni de delegació de competències en matèria de consum que converteix aquesta ciutat en la primera seu municipal de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC). D’aquesta manera, els veïns no hauran de desplaçar-se fora del municipi quan hagin de resoldre conflictes de consum -amb empreses o establiments de tot Catalunya- a través de l’arbitratge. Les vistes es faran a la ciutat, concretament a l’Ajuntament de Santa Coloma, presencialment o bé per videoconferència .

Aquest conveni serà un nou instrument per a fer més competitiu el sector comercial colomenc –i d’arreu de Catalunya-. Per a les empreses, l’adhesió a l’arbitratge de consum és un un símbol de qualitat i transparència i, per al consumidor, un eina que generarà més confiança en les seves compres o contractació de serveis.

A partir d’ara l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, a més d’informar i formar als consumidors i oferir els serveis de mediació a través de la seva OMIC, tramitarà les reclamacions directament a través d’un col·legi de la pròpia Junta Arbitral de Consum.

La JACC és un organisme administratiu adscrit a l'Agència Catalana del Consum que, des de l’any 1993, s’encarrega de tramitar les reclamacions que presenten els ciutadans quan se senten perjudicats com a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei. El tràmit és gratuït i més àgil i ràpid que si ha de seguir la via judicial.

Un cop l'usuari ha presentat la reclamació, es posa en funcionament un procediment administratiu per a intentar resoldre el problema entre el ciutadà i l’empresa. En primer lloc, s’intenta la mediació, és a dir, arribar a un acord entre les parts. Si la mediació no prospera, pot iniciar-se l’arbitratge.

L’arbitratge de consum és un procediment extrajudicial de solució de reclamacions en l’àmbit de consum que neix quan les parts enfrontades, en no posar-se d’acord en la solució més adequada, tot i les actuacions de mediació dutes a terme, decideixen posar en mans d’un tribunal arbitral la seva controvèrsia, i es comprometen a complir la resolució que aquest dicti. La resolució que emet aquest col·legi arbitral s’anomena laude i té valor de cosa jutjada, és a dir, té els mateixos efectes que una sentència judicial i, per tant, és executable.

L’adhesió, a través d’un compromís escrit, és la manifestació de la voluntat de l’empresa de sotmetre’s a la via de l'arbitratge de consum, i amb ella es compromet a acceptar aquesta via a les reclamacions que puguin plantejar els seus clients.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article