IMPLICA'T, les cooperatives agràries busquen el compromís dels consumidors


Els valors dels productes frescos de proximitat i la consciència que la feina dels pagesos és una contribució important a la preservació del territori són les motivacions que impulsen la campanya IMPLICA'T, que promou la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.

El lema de la campanya "IMPLICA'T:consumeix productes de la nostra terra" convida als consumidors a comprar productes "quilometre zero perquè són de màxima qualitat i compleixen totes les normatives", segons Josep Pere Colat, president de la FCAC, que reivindica el consum de productes del país com una mostra de compromís amb el territori.

Des de Gastroteca Colat explica que a través de la imatge d’un productor que diu: “­Sóc pagès. Consumeixo productes de la nostra terra. I tu?”, la iniciativa vol evitar situacions com que alguns restaurants “o bé no tinguin vins catalans a la carta o que les setrilleres tinguin un oli l’origen del qual desconeixem i ni tan sols sabem si és d’oliva”.

Un altre dels arguments de la campanya dirigida a que els consumidors reivindiquin productes catalans “en els punts de venda i consum” és millorar la sostenibilitat del sector perquè “la feina dels pagesos contribueix a preservar el territori”.

La Federació agrupa unes 250 cooperatives agroalimentàries que donen servei a uns 75.000 pagesos, un punt més per reflexionar sobre el paper dinamitzador de l’economia de l’entorn que aporten aquestes empreses i la creació d’ocupació “en comarques on sovint és la principal o l'única activitat”.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article