La intenció final és premiar la presència de vins catalans als restaurants i així s'ha arribat a la tercera edició de Cartaví que l'any passat ja va comptar amb la participació de més de 600 restaurants. D'entrada, els participants s’incorporaran al portal Gastroteca.cat, sempre que compleixin amb els requisits sobre productes catalans. La campanya compta amb el patrocini de la Direcció General de Comerç i el suport del portal especialitzat en gastronomia catalana.
D'entre els establiments presentats s'escollirà els restaurants de Catalunya que comptin amb una carta de vins més elaborada a partir de criteris com la presència de marques associades a les DO catalanes, l’existència d’una carta exclusiva d’aquests vins, el preu, la traducció a diversos idiomes i les condicions de conservació i de servei del vi.
S'atorgaran sis premis per a cada un dels tres grups en què es divideixen els participants en funció del preu mig de la carta sense el vi (A, de fins a 24 euros; B, d’entre 25 a 45 euros; C, de més de 45 euros). Per exemple, un viatge a Lanzarote, una nit d’hotel a Peralada, un dia a la DO Penedès i la inclusió en revistes del sector i en la guia Enogastronòmica de Catalunya. Els organitzadors anuncien per més endavant un acte de reconeixement per a restaurants de fora de Catalunya que destaquen per la presència de vins de DO catalanes a la seva carta.
La convocatòria compta també amb el suport de i l’INCAVI i la col·laboració tècnica de l’Associació Catalana de Sumillers.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari