La naviliera Iscomar suspèn el servei Barcelona - Palma de Mallorca i deixa passatgers a port


L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha explicat en una nota que està realitzant gestions per mediar entre la companyia naviliera Iscomar, el Port de Barcelona i els consumidors que han comprat bitllets per viatjar entre Barcelona i Palma de Mallorca. El dijous a les dotze de la nit, una quarantena de passatgers no van poder sortir de Barcelona cap a Mallorca, ja que el Port de Barcelona ha suspès les escales de vaixells de la companyia Iscomar fins que l’empresa liquidi els deutes que té pendents. “Això, a la pràctica comporta que Iscomar no presta el servei que ha estat contractat pels consumidors i, per tant, s’ha de fer responsable del reemborsament del bitllet, així com dels danys i perjudicis que hagi causat als seus clients“, segons el director de l’ACC, Jordi Anguera.

A banda de les gestions amb les parts implicades, així com amb les companyies Baleària o Transmediterránea que operen entre els ports de Barcelona i els de Balears (Palma, Eivissa o Maó), l’Agència Catalana de Consum vol recordar als afectats que tenen dret al reemborsament del seu bitllet i que poden buscar un mitjà alternatiu per viatjar. En aquest cas, caldrà que comprin els nous bitllets per anar al seu destí. Per tant, es recomana que presentin la corresponent reclamació a Iscomar, i en cas que no sigui atesa o que la resposta no sigui satisfactòria, s’envii còpia de la reclamació a l’Agència Catalana del Consum per què pugui gestionar la recuperació d’aquests diners. És important que es guardi tota la documentació relacionada amb el bitllet d’Iscomar, així com la del bitllet nou i d’altres despeses, per poder adjuntar-la a la seva reclamació.

L’ACC ha establert un protocol d’informació i atenció als consumidors a través del servei d’informació telefònica 012, les OMIC, OCICS i les associacions de consumidors de Catalunya. També ha facilitat al Port de Barcelona fulls de reclamació pels afectats que es personin a les seves instal·lacions. Igualment, l’Autoritat Portuària de Barcelona ha preparat un servei per informar als usuaris d’Iscomar dels motius i conseqüències d’aquesta decisió.

Sobre Iscomar

Isleña Marítima de Contenedores, S.A. (ISCOMAR) és va fundar el 1979 amb seu a Palma de Mallorca. Integrada dins del Grup Contenmar especialitzat en el transport marítim en contenidors i activitats auxiliars del transport de mercaderies-, l'any 1998, Iscomar decideix ampliar el seu àmbit d'activitat i passa a oferir també línies per a passatgers amb la línia Alcúdia Ciutadella. Després van venir  Barcelona-Palma de Mallorca i Dènia-Eivissa-Palma de Mallorca, l'any 2002 i València- Palma.
La darrera incorporació a la flota d´Isomar va ser el superferry Blanca del Mar, el 2006, un vaixell que conta amb totes les comoditats i té una capacitat de 2.000 metres lineals de càrrega i 365 passatgers.

Més informació: ACC


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article