Els usuaris del 905 hauran d'escoltar una entradeta informant del preu de la trucada


Des d'ahir, els usuaris del números 905 han d'escoltar una locució informativa sobre el preu de la trucada i el responsable del servei prestat. Una modificació que obliga el Codi de Conducta i que implica més informació per a l'usuari en un intent de frenar les conductes compulsives. A més, inclou l'obligació que té l'operadora de donar la suficient informació sobre el que costarà la trucada, de manera que garanteixi la decisió informada de l'usuari.

Quan es tracta de serveis d'oci com pot ser la participació en concursos de televisió també haurà d'informar sobre preu i el missatge tindrà una durada mínima de 8 segons, seguits de tres segons més en què l'usuari es podrà rumiar si segueix endavant amb la trucada a la vista dels preus que se li han indicat. En aquest cas, únicament se li podrà facturar la part corresponent a l'operador per la trucada, i no la corresponent a la participació en l'esdeveniment.

L'Agència Catalana del Consum dóna més informació sobre aquests tipus de trucades arran de la polèmica que fa temps ve generant la facturació d'aquests serveis entre els usuaris, per tal d'evitar sorpreses i tenir el màxim de transparència informativa.

•Els serveis prestats a través del prefix 905 es classifiquen en:

◦Televot: l'usuari només marca el número de telèfon, sense haver d'intervenir verbalment, per seleccionar o votar per una determinada opció.

◦Serveis d'oci: l'usuari truca per intervenir verbalment en un esdeveniment, com els concursos emesos per televisió.


•Quan es tracti de concursos en què es propiciïn les trucades dels usuaris per participar (els anomenats Call TV), en la pantalla haurà d'aparèixer en qualsevol moment un rètol informatiu sobre el nombre de trucades rebudes pel concurs en els últims deu minuts. D'aquesta manera, l'usuari disposarà de més informació sobre les seves possibilitats reals d'accedir al concurs.
A més, durant el temps que el número de telèfon estigui en pantalla haurà d'aparèixer el preu per trucada i el responsable del servei. Aquesta informació haurà d'aparèixer de forma estàtica i amb caràcters llegibles per a l'espectador.


•Qualsevol forma de publicitat dels serveis (incloent premsa, ràdio, televisió i Internet), haurà d'incloure informació sobre el preu per trucada, el servei prestat i el responsable del mateix, incloent un domicili per a possibles reclamacions.


•El Codi de Conducta introdueix mecanismes per evitar que es truqui de manera compulsiva als concursos sense comptar amb la informació necessària.
En aquest sentit, la locució prèvia garanteix una informació sobre el preu en cadascuna de les trucades que es realitza i obliga a esperar un mínim de temps entre trucada i trucada. A més, el rètol que ha de figurar en la pantalla informant sobre el nombre de trucades que rep el concurs ajuda a l'espectador a prendre una decisió informada sobre la seva participació.

Finalment, en els programes dirigits a la infància o la joventut està prohibit incitar a trucar de manera compulsiva.

•L'incompliment del Codi de Conducta suposa el tancament del número amb què s'ha comès la infracció

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article