El mercat de la Boqueria aplica un nou etiquetatge al peix fresc

L'etiqueta incorpora el nom de l’espècie, preu, zona de captura, presentació i mètode de producció


El nou sistema d'etiquetatge ha estat presentat avui al Mercat de la Boqueria i així dóna fruit una col.laboració entre l'Agència Catalana del Consum, el Gremi de Peixaters i l’Institut de Mercats Municipals de Barcelona perquè tots els agremiats informin correctament de les característiques i del preu del peix fresc que posen a la venda en els seus establiments minoristes.

El nou etiquetatge serà distribuït als 1.350 socis del Gremi de Peixaters a partir de la setmana vinent, així es començarà a implantar el nou sistema a uns 2.000 establiments minoristes de tot Catalunya, tant a mercats municipals com a establiments especialitzats.

La normativa estableix que l’etiquetatge del peix a granel, fresc, ha de contenir una informació obligatòria a la vista dels consumidors (al rètol, al cartell, a la pissarra ...), per això, a petició del Gremi, l’ACC ha previst en el disseny bàsic:

Nom comercial de cadascuna de les espècies: rap, llenguado, sardina, tonyina...
Forma d’obtenció o mètode de producció (pesca extractiva o pescat; pescat en aigües dolces; criat o aqüicultura i marisqueix)
Zona de captura o cria (Atlàntic nord-est; Atlàntic sud-oest; Atlàntic sud-est, Mar Mediterrània, Oceà Pacífic, ...)
Manera de presentació i/o tractament (eviscerat, amb cap, sense cap, filetejat, cuit, descongelat –en aquest cas indicant la data de caducitat-...)
Preu per quilogram.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article