Un estudi revela que moltes empreses espanyoles no estan preparades per afrontar les "guerres de preus"

El 52% d'empreses europees reconeixen estar immerses en una "guerra de preus" per la crisi


L'estudi europeu sobre Pricing 2009 constata que el 52% de les empreses europees reconeixen que estan implicades en una "guerra de preus" per afrontar la crisi de consum. En l'informe destaca l'estat espanyol com el lloc on les empreses senten que han patit més aquest fenomen, coincidint en ser el país europeu on  menys empreses tenen capacitat per a evitar aquestes guerres de preus. Aquesta és la conclusió de Félix Krohn, director de Simon-kucher, la consultora que ha elaborat l'estudi juntament amb la IE Bussines School. Aquesta circumstància demostra,  segons Krohn, que el pricing té encara molt de recorregut per fer a l'estat espanyol.

Per altra banda, els autors de l'estudi consideren que les empreses s'han de plantejar models de fixació de preus intel.ligents, amb enfocs diferenciadors de les actituds dels seus clients. Un dels coautors de l'estudi, el professor de màrqueting d'IE Bussines, Emilio de Velasco, remarca que "no s'ha de combatre el problema actual de demanda amb estratègies sobre el preu, si el preu no és la causa fonamental del problema".

D'altres conclusions de l'estudi van relacionats amb que la majoria té com a objectiu prioritari el volum/quota més que assolir uns nivells de preus estables. A més, les dades que recull l'informe dels sectors enquestats, en més de la meitat, els preus van baixar notablement durant els primers mesos de la crisi, tan és així, que segons l'informe, una baixada addicional del 10% eliminaria completament els marges de la majoria d'empreses.

De les empreses enquestades, un 80% preveu que els preus es mantindran a nivells reduïts o bé, encara baixaran més.

Els especialistes en màrqueting remarquen que només un 4% dels directius d'aquestes empreses entén en quina quantitat han d'incrementar els volums per a compensar una reducció de preus i asseguren que la majoria no percep l'impacte real que té aquesta estratègia sobre els beneficis.

Les dades de l'estudi són a partir de 1.200 enquestes a directius d'empreses ubicades a Espanya, Alemanya, França, Holanda, Itàlia, Polònia, Regne Unit i Suïssa.

Més informació: Marketingnews

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article