Uns quants milions d'usuaris de mòbil podrien perdre el seu número a partir de dilluns

L’Agència Catalana del Consum adverteix que cap establiment pot cobrar per la gestió d'identificació del titular


L’Agència Catalana del Consum ha fet una crida a tots els usuaris de mòbil amb targeta de prepagament que encara no s’han identificat perquè ho facin abans del  9 de novembre -aquest dilluns-, data límit en la que els mòbils de prepagament deixaran de funcionar llevat que els seus propietaris s’identifiquin.

També es calcula que el saldo pendent que hi ha en aquestes targetes de prepagament ascendeix a uns 25 milions d’euros, saldo que perdran tots aquells usuaris que no s’hagin identificat. L’ACC recorda que els consumidors tenen dret a recuperar aquests diners però ho han de fer amb la corresponent reclamació al seu operador.

Milions d'usuaris de telèfon mòbil amb targeta de prepagament han rebut, estan rebent o properament rebran un missatge de la seva companyia de telefonia mòbil comunicant-los que s'han de dirigir a una oficina comercial per identificar-se com a client. L'ACC adverteix que aquesta mesura és obligatòria i està regulada Per la Llei de conservació de dades relatives a les comunicacions electròniques i a les xarxes públiques de comunicacions.

Jordi Anguera, director de l'ACC, ha recordat “que els usuaris han de complir amb aquesta obligació abans del proper 9 de novembre de 2009 ja que de no fer-ho, segons preveu la Llei, podrien perdre la línia i el número de mòbil per sempre”. El tràmit és ràpid i senzill i, en cap cas, es pot demanar cap import per executar-lo. Les persones que tinguin targetes de prepagament activades abans del novembre de 2007 han d’anar a les botigues i establiments de telefonia amb un document acreditatiu de la seva identitat, be sigui el DNI, el passaport o la targeta d’identitat. Les empreses propietàries d’aquests mòbils també s’ha de registrar presentant el seu NIF.

El 2007 hi havia uns 15,5 milions de mòbils de prepagament sense registrar. La Llei 25/2007 de conservació de dades relatives a les comunicacions electròniques va donar un termini de dos anys a les operadores per identificar els seus clients. Els mòbils de prepagament venuts després del novembre de 2007 ja tenen registrats els seus usuaris, però s’estima que encara uns 4 milions de clients a tot Espanya no han realitzat el tràmit d’identificar-se davant les seves companyies.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article