L'OCUC detecta que algunes operadores cobren pel procés d'identificació


Després que aquest dilluns finalitzés el termini que es donava als usuaris de targetes de prepagament per a identificar-se, el govern central va decidir allargar sis mesos el termini davant de l'allau d'usuaris que encara té pendent de fer aquest tràmit. D'aquesta manera, els que tinguin la targeta desactivada des d'aquest dilluns poden adreçar-se a les operadores i identificar-se per a recuperar el seu número de telèfon i el saldo pendent de gastar.

A pesar que en  el seu moment es va fer un avís des de l'Agència Catalana del Consum advertint que aquest tràmit és gratuït, l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya ha detectat que algunes operadores estan cobrant per a fer aquest procés d'identificació. En concret, alguns establiments de Movistar emeten fins i tot factura en registrar-los les dades , cobrant 5 euros per a fer la gestió.


L'OCUC recorda que la Llei imposa l'obligació de recaptar aquesta informació a les operadores, i que el fet de complir amb aquest precepte legal no pot implicar mai una despesa per al consumidor. En aquest cas, els usuaris que s’identifiquen no estan rebent cap servei de les seves companyies telefòniques i, per tant, no poden ser requerits a pagar cap quantitat.

L'organització de consumidors aconsella que els afectats per aquesta circumstància ho denunciïn davant les organitzacions de consumidors o a les autoritats de consum.

Enllaç OCUC

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article