L'ACC organitza una jornada sobre la protecció dels consumidors en les compres a través d'Internet


El nombre d'empreses catalanes que van optar per obrir el seu comerç electrònic va créixer un 64% durant el 2008.  Un any en què, a pesar de la davallada general del consum, les vendes per Internet van augmentar un 39%. La compra de productes i serveis a través de la Xarxa s'imposa, així ho diuen les dades en països que marquen tendències com Dinamarca, Suècia, Noruega o Finlàndia  on els percentatges de consumidors que han adquirit productes per via electrònica va arribar al 91% en el mateix període. Davant del pes que està prenent un mercat en plena vitalitat però que alhora amaga noves llacunes en la protecció dels usuaris, l'Agència Catalana del Consum ha convocat les empreses, les administracions i els organismes que treballen en la protecció dels drets dels consumidors a la Jornada “El Consum del segle XXI. Comprar i vendre a través d’Internet”,que tindrà lloc el proper dijous, 19 de novembre, a l’Auditori Axa de Barcelona.

La jornada pretén analitzar i buscar noves fórmules per a millorar les regles del joc de la venda per Internet, el sistema de comerç que ha de permetre consolidar un  mercat únic a Europa.

Un moment clau doncs per a obrir el debat ja que, si d'alguna cosa flaqueja aquest mercat és de falta de confiança dels consumidors a l'hora de fer el pas. Tot i així, segons Fobsic (Fundació Observatori per a la Societat de la Informació de Catalunya), un 96 % de les empreses catalanes de més de 10 treballadors tenen accés a Internet i gairebé totes (98,6%) ho fan amb banda ampla, el que representa set punts més que la mitjana europea. El percentatge de les empreses que disposen de pàgina web se situa en el 65%, 8 punts més en relació a l'enquesta TIC-Empreses anterior. El 16% de les empreses catalanes de més de 10 treballadors utilitzen Internet per vendre els productes, això representa un increment del 64% en comparació a la darrera enquesta (2006-2007).

Entre els anys 2006 i 2008, el percentatge de consumidors europeus que varen adquirir un article per via electrònica va passar del 27% al 33%. Tanmateix, el 2008, aquest percentatge era superior en països com el Regne Unit, França o Alemanya (més del 50%) i arribava fins al 91% als països nòrdics.

Més informació:   Agència Catalana del Consum

Programa de la jornada

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article