Usuaris denuncien reclamacions de deutes amb Telefónica que són incorrectes o inexistents


L'organització de consumidors Facua acumula durant els últims mesos un munt de denuncies d'usuaris que reben reclamacions de deutes pendents amb Telefónica i Movistar. Les notificacions de deutes són a càrrec de les empreses Aktiv Kapital i la seva filiar Treym Consulting. Telefónica va vendre a Aktiv un paquet de deutes de més d'un milió de clients, ara fa dos anys. Aquesta sembla que és una pràctica que sovinteja, el que agreuja el problema és que una gran part d'aquestes dades d'usuaris i deutes pendents de l'operadora tenien quantitats errònies. Ara els clients s'han de defensar d'un intent de cobrament de deute inexistent o bé  incorrecte davant d'una empresa que no és Telefónica.

A conseqüència d'aquestes errades, molts dels usuaris es troben a més, de retruc, que han estat inclosos irregularment en el registre de morosos Asnef.

L'organització de consumidors recomana que no es paguin les quantitats que es reclamen si són errònies i que els usuaris presentin una denúncia de la situació davant de l'Agència de Protecció de Dades i les autoritats de consum competents.

De moment, l'Agència de Protecció de Dades  ha multat a Telefónica amb 420.000 euros arran d'una trentena de denúncies d'usuaris afectats. Facua considera que aquesta trentena de reclamacions només són "la punta de l'iceberg".

Les denúncies es basen en què s'ha fet una "cessió de dades personals no consentida ni amb habilitació legal". A més, aquestes dades van ser cedides per la companyia "sense comprobar del cert la condició de deutors dels afectats", fins i tot, en la meitat dels casos, els denunciants van al.legar que mai no han estat clients de Telefónica. La companyia va reconèixer a l'Agència que no conserva els contractes dels clients donats d'alta abans de l'any 2000.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article