Estudien més protecció per als consumidors que contractin paquets turístics


La Comissió Europea ha presentat un pla per a garantir més protecció als milions de viatgers que contracten paquets turístics que compten amb combinacions de vol, hotel, lloguer de cotxe o d'altres serveis. La intenció és reforçar la cobertura bàsica en tot el que faci referència a informació i responsabilitat per serveis deficients, a més de cobertura si es dóna el cas d'insolvència.

Una de les estratègies és l'ampliació per a incloure la protecció d'una nova generació en la qual els consumidors creen els seus propis paquets, sovint on-line, a través d'una pàgina web o diversos portals associats.

El 23% dels consumidors de la UE –un percentatge que arriba al 40% en països com Irlanda i Suècia- compren actualment aquests "paquets dinàmics", molts dels quals actualment queden fora de les normes de protecció europees. En canvi, un 67% dels consumidors creuen erròniament que estan protegits. Arran dels casos recents de fallides de línies aèries, el pla preveu la possibilitat d'ampliar la protecció d'insolvència més enllà dels paquets turístics i els paquets dinàmics, i incloure-hi la compra de qualsevol bitllet d'avió.

La comissària europea de Protecció del Consumidor, Meglena Kuneva, ha assegurat que cal que els consumidors comptin amb unes regles del joc equitatives perquè les empreses puguin competir en igualtat de condicions. La comissària s'ha mostrat "especialment preocupada pel tema de la insolvència" i ha declarat que "qualsevol que vegi a televisió les imatges de centenars de viatgers esperant als aeroports després de les fallides de companyies com ara Sky Europe, XL, Futura i Zoom, sap que ara és el moment de plantejar l'ampliació de la protecció bàsica per insolvència a tots els consumidors, a nivell global".

Més informació: Protecció Consumidors EU

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article