La publicitat de cotxes i els preus reals

Models que mostren els anuncis valen en realitat entre un 8% i un 150% més del que marquen, segons Facua


A pesar que la Llei de Protecció dels Consumidors i Usuaris puntualitza de manera diàfana que els preus que s'anuncien han de ser els reals, qui més qui menys s'ha trobat pagant bastant més del preu que l'havia atret en un primer moment. En el cas dels cotxes, és molt habitual que, sempre hi ha algun detall que no s'havia tingut en compte en el preu inicial (els 300 euros del metàl.litzat, els altres 300 per la incorporació del GPS just en el model que es pot servir immediatament, etc.). Però, a més d'aquestes circumstàncies, també hi ha marques que anuncien preus que no corresponen als vehicles que mostra la publicitat, de manera que incorren en la pràctica de "publicitat enganyosa". L'organització de consumidors Facua,  ha fet una anàlisi de les campanyes publicitàries de deu marques automobilístiques on ha constatat aquesta pràctica.

Models que mostren els anuncis valen en realitat entre un 8% i un 150% més del que marquen. Les diferències a l'alça van des dels 2.600 euros del BMWX3 x Drive 18d fins els 13.358 euros del Renault Clio. Els anuncis en general mostren imatges de vehicles que no tenen les mateixes característiques que els que realment es venen als preus anunciats. Des d'anuncis de cotxes als que realment no es pot aplicar el Pla 2000E que prometen perquè superen les emissions de CO2 permeses, fins a fotos de cotxes que acompanyen un preu per a 3 portes i la imatge és d'un model de e 5 portes.

Facua considera que mostrar la fotografia d'un vehicle i referir-se al preu d'un altre és una falta de publicitat enganyosa. Malgrat que els fabricants addueixin que la lletra petita ja ho especifica. Per això ha decidit prendre actuacions legals. Així, després del comparatiu de preus publicitats, Facua adverteix que denunciarà davant de les autoritats competents les empreses de les que ha analitzat preus: Alfa Romeo, BMW, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Skoda, Suzuki i Volkswagen.

Entre d'altres exemples, l'organització de consumidors parla del cas del Peugeot 207, el model més baix del qual val 12.010 euros, mentre que la publicitat en promet un que no existeix per 9.200 euros, un 31% més car. O el cas del Renault Clio, en què el model que mostra la imatge de l'anunci es ven per 22.258 euros, un 150% més car dels 8.900 euros anunciats.

En aquest enllaç Facua relaciona les diverses irregularitats detectades

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article