La CE commina als consumidors a votar el futur logo de producció ecològica de la UE


Des d'avui, tots els europeus poden participar en la fase final del concurs per triar el nou logotip ecològic de la UE. La Direcció General d'Agricultura i Desenvolupament Rural de la Comissió Europea acaba d'obrir la pàgina web que exposa els tres dissenys finalistes del concurs perquè siguin votats on-line.

Les votacions es podran fer fins el 31 de gener. L'objectiu del nou logotip és reforçar la protecció del consumidor i promoure l'agricultura ecològica. A diferència del que passava fins ara, el nou logotip haurà d'aparèixer obligatòriament a tots els productes ecològics preenvasats procedents dels 27 Estats membres.

La comissària d'Agricultura i Desenvolupament Rural, Mariann Fischer Boel, ha declarat que, amb aquest procediment de selecció obert a tothom "vol contribuir a l'objectiu més ampli de sensibilitzar el públic respecte de la importància de l'agricultura ecològica".

El nou logotip haurà de representar la UE tant dins com fora de les seves fronteres. També ha de ser fàcil de recordar i de relacionar amb l'agricultura ecològica de la UE, amb un llenguatge exclusivament visual.

Per renovar el logo ecològic, la Comissió Europea va llançar un concurs entre abril i juny de 2009, en el qual hi van participar 3.422 estudiants d'art i disseny d'arreu d'Europa. Un cop tancat el concurs, es va iniciar la fase següent, en què un jurat format per representants i professionals del món del disseny de renom internacional va seleccionar els tres logotips finals.

Ara, la votació on-line servirà per decidir quin dels tres logotips es converteix en la nova imatge de l'alimentació ecològica de la UE.

Enllaç per a fer la votació

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article