El Consejo Nacional de Transportes ha acordat aquest matí autoritzar la petició que ha fet Renfe d'incrementar les seves tarifes una mitjana del 7% (6% més 1% IVA) per a l'any vinent. El CNT ha donat llum verda a la petició malgrat el vot en contra de les associacions de consumidors que hi tenen representació. L'empresa argumenta la pujada en el seu esforç inversor i en la recuperació d'un suposat dèficit entre les tarifes i l'IPC arrossegat fins a l'any 2004, sense tenir en compte que des d'aquest any sempre ha vingut sol·licitant increments del 6%, molt superiors a l'IPC de cadascun d'aquests exercicis.
L'OCUC subratlla en un comunicat que aquest any, la pujada planteja termes inacceptables, especialment si es té en compte que avui dia la inflació es troba en el 0,3% i que, encara que es preveu que pujarà al desembre, restarà finalment a l'entorn de l'1%, amb la qual cosa aquesta diferència del 6% suposarà una important pèrdua de poder adquisitiu per als usuaris.
L'organització de consumidors remarca que, segons l'acord, Rodalies patirà l’augment del 7% mentre es repeteixen retards com els d’aquesta setmana a més de les molèsties continuades a causa de les nombroses obres que es fan al llarg dels trams de via.
En el cas dels abonaments integrats com la T-10 la pujada anunciada per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) serà d’un 1,95% que, malgrat superar també l’IPC, podrà servir per eludir la forta pujada de Renfe, però deixarà indefensos als usuaris que solen utilitzar bitllets senzills o no necessiten fer transbordaments.
Quant a la pujada dels bitllets d'alta velocitat de mitjana distància també afectarà als abonaments en no ser un servei integrat. A més, en aquest servei la mateixa
companyia reconeix que els recorreguts són fins a un 135% més cars que si es realitzessin en autocar (un 71% de mitjana), un diferencial que resta competitivitat al ferrocarril.
L’OCUC mostra el seu rebuig a aquesta petició tant pel que fa al desafortunat increment tarifari davant l'actual situació econòmica com també tenint en compte que bona part de la política de les administracions per reduir les emissions de CO2 i lluitar contra el canvi climàtic ha de ser fomentar els transports col·lectius i sostenibles com és el cas del tren.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari