Els afectats per la fallida d'Air Comet poden ser 70.000


L'Associació Catalana d'Agències de Viatges (Acav) ha calculat avui que els afectats per la retirada de la llicència a l'aerolínia en fallida Air Comet poden superar les 70.000 persones, segons dades recollides entre els seus associats, davant dels 7.000 passatgers que ha apuntat avui el Ministeri de Foment.

D'altra banda, davant del cessament d'activitat de la companyia propietat del president de la CEOE, Gerardo Diez Ferran,  l'Agència Catalana del Consum ha publicat un avís per a tots els afectats informant-los dels seus drets i dels passos que cal seguir per a presentar reclamació.

Acav, recull Europa Press, assegura que la xifra d'afectats per la fallida de l'aerolínia que estudia el Govern "sembla que no comptabilitza tots els bitllets venuts per la companyia aèria", tant els que ja es van pagar a la mateixa com els que estan pendents de pagament a Air Comet.

En el cas dels ja pagats, les agències han recordat que no disposen dels diners per tornar als viatgers afectats, pel que hauran de derivar-los a l'oficina habilitada per aviació civil.

Pel que fa als bitllets que no s'han utilitzat però tampoc s'han pagat encara a l'aerolínia, Acav ha recordat que la decisió de reemborsament "no està en mans de les agències", sinó que ha de ser l'Associació Internacional de Transport Aeri (IATA) o la mateixa aerolínia qui autoritzi la devolució, una cosa que encara no s'ha produït.

Les agències catalanes han lamentat que el dispositiu posat en marxa per Foment per atendre els viatgers "no arribarà ni als 7.000 afectats reconeguts pel Ministeri", i ha considerat que l'actual situació és "inacceptable" perquè es repeteix el mateix cas viscut amb Air Madrid. L'entitat ha recordat la reivindicació que manté l'associació des de fa temps sobre el fet d'exigir a les aerolínies el dipòsit de garanties financeres que cobreixin els possibles perjudicis que pot ocasionar un cessament d'operacions.

La Unió Catalana d'Agències de Viatges Emissores (Ucave) ha manifestat la seva "indignació" pel problema que han d'afrontar "una vegada més" els agents de viatges, que seran els que acabin responent davant dels seus clients i suportar "la pressió social".


Davant la decisió presa per la companyia aèria Air Comet de suspendre la seva activitat, l’Agència Catalana del Consum recomana als afectats que  vulguin rebre informació sobre la paralització d’aquest servei i sobre la possibilitat d’assignació de places en d’altres vols que truquin al telèfon d’atenció al passatger
que la Direcció General d’Aviació Civil ha posat a la seva disposició les 24h:
• 91 5978321
• 91 5975075
• 91 5977231

Els passatgers afectats han de presentar la reclamació a la companyia aèria: Air Comet (EDIFICIO AIR COMET) C/ Costa Brava 10, 28034 MADRID Teléfon de contacte: 91 722 72 00; Telèfon d’atenció al client: 902 380 350/ 902 380 350 i Web: http://www.aircomet.com.

L'ACC recorda que paral·lelament, també poden presentar la reclamació a AENA  des del mateix aeroport, als punts d'informació dels consumidors, a qualsevol oficina municipal d'Informació al Consumidor o bé a la mateixa Agència Catalana del Consum a través d'aquest formulari electrònic.

Informació sobre el tema a la web d'ACAV

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article