Hisenda coneixerà els pagaments de més de 3.000 euros en metàl.lic


El Consell de Ministres d'aquest divendres va disposar que l'Agència Tributària, d'una banda, tingui coneixement "més àgil i eficaç" de qualsevol pagament o cobrament superior a 3.000 euros que es faci en metàl.lic. I, d'altra banda, Les entitats bancàries hauran d'informar de manera sistemàtica dels pagaments amb targeta realitzats a empresaris i professionals quan aquests superin els 3.000 euros en el conjunt de l'any.

L'executiu ha elaborat un Real Decret que servirà per agilitzar i donar més eficàcia a la lluita contra el frau. Fins ara, l'Agència Tributària ja podia accedir a aquesta informació si la sol.licitava a l'entitat però, amb aquest RD se sistematitzarà la transferència de dades.

Una altra de les mesures va relacionada amb les operacions de compra venda d'immobles, així preveu que els notaris hauran d'identificar la forma de pagament que s'hagi realitzat en la gestió, bé sigui en metàl.lic, transferència, xec o a través de domiciliació, juntament amb les dades del comprador i el venedor de l'operació.

En la mateixa sessió, es va presentar un Informe sobre el compliment de la llei d'Accés Electrònic dels ciutadans als Serveis Públics. En aquest s'especifica que actualment un 96,4 % dels tràmits de l'Administració estatal ja es pot fer a través de mitjans electrònics. Entre d'altres, es pot sol.licitar la vida laboral, fer la declaració de renda, demanar la prestació econòmica per fill, consultar els punts del carnet de conduir, gestionar la prestació d'atur, demanar beques.... La informació de tots aquests tràmits es pot consultar a la web www.060.es

Així, des del 31 de desembre de 2009 ja és operatiu el registre electrònic comú, que permet rebre qualsevol sol.liciutd, escrit o comunicació electrònica dirigida a Departaments Ministerials o d'altres organismes estatals. I també, des de finals d'any ja és en funcionament la "finestreta única" de la Directiva de Serveis.

Per últim, l'informe especifica que la Llei reconeix el dret dels ciutadans a no haver d'aportar totes aquelles dades de les que ja disposa l'Administració general. Entre d'altres, ja s'està validant de manera automàtica les dades del DNI, certificats d'empadronament i els corresponents a la Seguretat Social i a l'Agència Tributària.


Més informació: Nota Consell de Ministres

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article