1.000 tràmits des d'un sol lloc web

La Generalitat ha posat en marxa el nou portal dirigit tan a empreses com a ciutadans


L'Oficina Virtual de Tràmits (OVT), és un portal que, per primer cop, agrupa en un únic lloc web els més de 1.000 tràmits que la ciutadania i les empreses poden fer a través de la Generalitat. D'entre aquests tràmits, 160 es poden executar totalment des del portal, una xifra que s'anirà incrementant en el futur.

Demanar el títol de família nombrosa, la reducció del cànon de l'aigua o la cèdula d'habitabilitat són alguna de les gestions que es podran fer on line des d'aquesta web. En el cas d'empreses, es pot accedir a un avís previ d'obres o de noves licitacions de projectes de l'Administració o bé realitzar gestions com la comunicació d'accidents de treball amb baixa mèdica.

L'OVT pretén fer més accessibles tots els tràmits que demana l'administració que sovint són dispersos entre diversos punts d'informació. L'oficina virtual enllaça a més amb els tràmits municipals i estatals a través de cerques conjuntes  a l'Administració Oberta de Catalunya i el web 060, respectivament. Això si, a través del portal només es poden executar per complert els que són de la Generalitat.  Cada administració és responsable de les seves competències, però es treballa en xarxa per facilitar les gestions als ciutadans. En aquest sentit, es promou la interconnexió entre els telèfons municipals 010 i el 012, una coordinació que ja està implantada a Girona i en fase de proves a Barcelona i Terrassa.

Una de les novetats que ofereix el portal és la "carpeta personal de tràmits", disponible, de moment, en 140 dels tràmits possibles. En aquesta carpeta l'usuari pot trobar el recull de totes les gestions que va efectuant.

Oficina Virtual de Tràmits

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article