Arriba l'etiquetatge amb informació sobre la "petjada de carboni"


Un etiquetatge que informi de les emissions de CO2 generades en  la producció d'un aliment, és la innovació estel.lar en què treballa la indústria agroalimentària en aquests moments. Molts titllen la iniciativa com a nova estratègia de màrqueting, però també significa una element de tria de consum que, si compta amb organismes de control competents, cada dia té més adeptes.

Des de fa uns mesos, dues cadenes de supermercats internacionals com Tesco i Walmart han incorporat en els seus estocs productes que inclouen informació de la "carbon footprint". A banda d'altres iniciatives més o menys avançades, hem conegut la de l'associació d'Empresaris Productors Ecològics d'Andalusia (EPEA), que ha anunciat la incorporació d'aquestes dades en tres dels seus productes icona: les tomaques xerry, l'oli d'oliva i el vi Pedro Ximenez.

En aquests moments ja existeixen projectes d'abast estatal com el cas de Suècia que es convertirà en el primer país europeu que materialitzi un sistema d'etiquetatge que informi sobre l'impacte mediambiental de tots els aliments que es consumeixen. D'altra banda, la Unió Europea està desenvolupant un sistema de càlcul de la petjada de carboni d'aliments i begudes a partir de 2011.

La primera empresa espanyola que s'afegeix a la iniciativa ha estat Alcubilla 2000 (Córdova) que incorporarà el logo "CO2 verificat" en les seves ampolles de litre d'oli ecològic a  partir de l'actual collita.

El sistema emprat per a calcular la petjada de carboni, inclou la suma de les emissions de gasos d'efecte hivernacle que es generen en tot el procés productiu, des de la preparació de la terra, la fertilització, els tractaments, la collita, el transport, l'electricitat consumida i la distribució.

Més informació: Alimarket


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article