Un etiquetatge que informi de les emissions de CO2 generades en la producció d'un aliment, és la innovació estel.lar en què treballa la indústria agroalimentària en aquests moments. Molts titllen la iniciativa com a nova estratègia de màrqueting, però també significa una element de tria de consum que, si compta amb organismes de control competents, cada dia té més adeptes.
Des de fa uns mesos, dues cadenes de supermercats internacionals com Tesco i Walmart han incorporat en els seus estocs productes que inclouen informació de la "carbon footprint". A banda d'altres iniciatives més o menys avançades, hem conegut la de l'associació d'Empresaris Productors Ecològics d'Andalusia (EPEA), que ha anunciat la incorporació d'aquestes dades en tres dels seus productes icona: les tomaques xerry, l'oli d'oliva i el vi Pedro Ximenez.
La primera empresa espanyola que s'afegeix a la iniciativa ha estat Alcubilla 2000 (Córdova) que incorporarà el logo "CO2 verificat" en les seves ampolles de litre d'oli ecològic a partir de l'actual collita.
El sistema emprat per a calcular la petjada de carboni, inclou la suma de les emissions de gasos d'efecte hivernacle que es generen en tot el procés productiu, des de la preparació de la terra, la fertilització, els tractaments, la collita, el transport, l'electricitat consumida i la distribució.
Més informació: Alimarket
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari