8 milions d'euros per al finançament de la innovació en les pimes catalanes


ACC1Ó, l’agència de suport a la competitivitat de l’empresa, adscrita al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, destinarà al llarg de 2010 més de 8 milions d’euros al finançament dels projectes innovadors i també d'internacionalització de l’empresa catalana a través d’Innoempresa. Aquest programa està dedicat a impulsar el desenvolupament de projectes innovadors (en producte o serveis, procés, marketing o organització) i a sistematitzar el procés d’R+D+i.

Al llarg de 2009 i a través d’aquest programa, l’agència catalana va destinar el mateix import a aquesta línia i ha recolzat un total de 290 projectes d’innovació, que suposen una inversió generada de 56 milions d’euros. En aquest sentit, la gran quantitat de projectes presentats a la convocatòria evidencia que les pimes catalanes estan apostant per la innovació per sortir reforçats de la crisi.

El programa Innoempresa és una línia d’ajuts adreçada a les pimes catalanes, amb l’objectiu d’incrementar el nombre de projectes innovadors com a mitjà per augmentar la competitivitat del teixit empresarial de Catalunya. Innoempresa pretén afavorir les relacions entre la petita i mitjana empresa catalana, així com els vincles entre pimes, centres tecnològics i altres organismes de suport.

Existeixen tres tipologies de projectes: projectes d’innovació, projectes d’innovació en col·laboració (un mínim de tres pimes col·laboren conjuntament per desenvolupar el projecte) i sistematització de processos de R+D+i.

Els beneficiaris de les ajudes per a la realització de projectes d’innovació són pimes catalanes, amb un pressupost mínim subvencionable de 30.000 euros, en el cas de les petites empreses, i de 60.000 euros en mitjanes empreses.

Les empreses interessades en obtenir més informació poden consultar la web www.acc10.cat


Entre els projectes que s’han acollit al programa Innoempresa d’ACC1Ó durant el 2009 hi ha:

- HALLOTEX, SL, empresa especialitzada en el disseny i fabricació de roba femenina, ha implantat una aplicació que li permet col·laborar amb els seus clients per desenvolupar nous productes de forma conjunta i conèixer en tot moment l’estat de la seva comanda. Aquesta solució ha permès a l’empresa reduir el cost de desenvolupament de nous productes en un 25% i el time-to-market en 10 dies.


- JCM TECHNOLOGIES, SA, empresa especialitzada en el disseny, desenvolupament i comercialització de productes i serveis electrònics per a la seguretat i gestió de l’accés a instal·lacions i recintes. L’empresa ha desenvolupat dos productes que incorporen millores i noves prestacions en la tecnologia de control d’accés de “mans lliures” de llarg abast (més de 5 metres):

o Portes de garatge: desenvolupament d’un emissor i un excitador que permeten obrir automàticament la porta del garatge amb només acostar-se a ella a una distància de 5-6 metres;

o Control de persones: desenvolupament d’un emissor per a control d’errants (control de persones perquè no surtin d'un recinte, p.e. residències geriàtriques) en el que, a més de permetre la detecció a llargues distàncies, es disminueix el tamany de l’emissor, fet que permet la seva incorporació en un discret braçalet.


- APC SYSTEM BCN, SL, empresa que va introduir el primer casc amb airbarg del món, ha desenvolupat un conjunt integral de seguretat per al motorista, que es composa per un casc amb coixí de seguretat més lleuger i amb cobertura total, una jaqueta amb coixí de seguretat i un algorisme de detecció que envia el senyal d’activació per radiofreqüència.


- MAQUINARIA ELECTRONICA DE ESMERILADO Y PULIDO SA (MEPSA), empresa dedicada a la fabricació, disseny i construcció de maquinària automàtica per a l'acabat de superfícies metàl·liques, ha implantat un sistema PLM (Product Lifecycle Management). Aquesta eina li ha permès optimitzar la gestió del cicle de vida dels productes, reduir el time-to-market, millorar la flexibilitat en els canvis de producte i millorar la gestió de la documentació que forma part del procés de Desenvolupament de Nous Productes (DNP).

- FIGUERAS INTERNATIONAL SEATING SA, empresa especialitzada en el disseny, fabricació i instal·lació de seients per a col·lectivitats, ha implantat un sistema de gestió relacional (CRM) amb els clients que plasma la vida d’un projecte i optimitza al màxim els seus recursos i esforços. La solució permet a la xarxa de vendes disposar en tot moment de tota la informació actualitzada, facilita la interrelació entre departaments i garanteix que tota la informació rellevant de l’empresa quedi enregistrada,. El CRM està totalment integrat amb el ERP de la companyia, fet que permet millorar els processos interns i el temps de resposta. La possibilitat de connexió amb dispositius tipus smartphones, PDA o netbooks ha estat un requisit fonamental per cobrir el servei arreu del món..

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article