Ramon Muntaner, director de l'àrea mediterrània de l'Sgae, ha posat d'exemple l'estat francès on, malgrat cobrar una quantitat superior en concepte de cànon, ningú s'hi qüestiona aquest cobrament. Al país veí els ingressos per cànon digital volten els 700 milions l'any, mentre que aquí no superen els 300, a pesar d'això, no s'ha fet polèmica ni s'ha estès la rebel.lió per diferents sectors tal com ha passat a l'estat espanyol. Segons Muntaner, una actitud ben dispar que atribueix a la poca consciència que existeix al nostre país sobre el pagament per la difusió d'una obra cultural protegida.
El directiu de l'Sgae, en unes declaracions que recull 20minutos, s'ha mostrat partidari de fer un debat tècnic en profunditat i replantejar les normes del joc com a projecció de futur, "però fins que no s'arribi a un acord hem d'aplicar el que ja hi ha", conclou.
Muntaner recorda que l'Sgae no cobra a l'usuari sinó als que fabriquen aparells o suport per emmagatzemar obres protegides. I afegeix, davant de la polèmica aixecada recentment pel cobrament del cànon a perruqueries, que tampoc tots els locals paguen el mateix per tenir fil musical, ja que les discoteques, en basar el seu negoci en la difusió de música, han de pagar més.
No relacioneu el cànon amb la retribució legítima als culturetes, mentre jo hagi de pagar-lo quan compro un CD/DVD per grabar-hi les meves fotos, els meus arxiuis privats i/o els backups del meu PC. Tampoc quan els inquisidors económics de la SGAE volen cobrar a un Institut per la representació d'una obra d'un clàssic. Es més, no se que té a veure la recaptació de drets d'autor, amb la compra i rehabilitació d'un palau perdut per la meseta. A quin autor li serán adjudicades unes vacan... Llegir més
No era gràcies al nivell cultural que la gent es rebel.la quan el volen fer combregar amb "rodes de molí"?
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari