Augmenten les denúncies per pràctiques il.legals de les empreses de gestió de cobraments


L'organització de consumidors Facua ha notat en els últims mesos un augment preocupant de denúncies contra empreses que gestionen cobraments utilitzant pràctiques il.legals. Uns mètodes que resulten més barats que recórrer a la via judicial i sense necessitat de disposar de proves suficients del deute que reclamen.

Les empreses amenacen als consumidors amb revelar públicament que són morosos i, fins i tot, faciliten informació del seu deute a familiars, amics, veïns o companys de treball. El pitjor de tot és que sovint són deutes que no existeixen, que han prescrit o que no concorden amb el que l'usuari havia pactat en un principi, pel que està en procés de reclamació.

Facua està rebent una allau de queixes i reclamacions de consumidors contra empreses que gestionen cobraments. Els afectats reben trucades amenaçant fer públic el deute. En d'altres ocasions, especialment en gent gran que viu sola, les amenaces per no pagar arriben a anunciar-los que el creditor se'ls quedarà l'habitatge o que els pot portar a la presó.

L'entitat adverteix que la revelació a tercers de la situació de morositat d'un consumidor sense el seu consentiment va en contra de la llei pel que recomana denunciar aquestes pràctiques davant de l'Agència de Protecció de Dades.

La federació d'associacions de consumidors, ha detectat que hi ha casos en què els consumidors han estat inclosos en llistes de morosos sense haver-ne estat informats prèviament, d'aquesta manera no van tenir oportunitat d'argumentar el per què no pagaven aquell deute, sovint perquè la quantitat era incorrecta i, per tant, estava en tràmit de reclamació.

Més informació:  Facua

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article