Alerten d'SMS Premium pels que en respondre, l'usuari queda subscrit a un servei de pagament


Obrir un missatge d'SMS prèmium al mòbil pot activar una subscripció amb totes les regles que obrirà la porta a rebre desenes de missatges diferents. I això no és el més greu: donar accés a un d'aquests missatges pot suposar un increment de la factura d'entre 500 i 600 euros. És important que el consumidor sigui conscient d'això segons la responsable de l'Oficina de Consum de la Garrotxa, Anna Beltran, però també ho és que l'usuari pugui al.legar que no vol pagar aquests missatges quan s'adona que ha estat víctima d'un frau. Fins ara, les companyies telefòniques retiraven la línia als usuaris que es negaven a pagar quan detectaven el frau. En aquest aspecte s'ha avançat, concreta Beltran.

Les trucades de serveis SMS prèmium venen d'empreses que ofereixen serveis de valor afegit. Sovint es contracta un servei a un número curt, generalment de 4 xifres. Però l'usuari ha de tenir present que aquests missatges tenen un preu superior als SMS ordinaris.

Per això, l'Agència Catalana del Consum adverteix que els fraus en aquesta mena de serveis van a més i recomana que l'usuari no es precipiti a l'hora de contractar a través d'SMS, tot i que alguns programes de televisió, ràdio o revistes animin a fer-ho. Cal tenir present que hi ha dos tipus de servei: els que impliquen una sola descàrrega (una melodia o un logotip) i els que suposen la recepció i facturació continuada d'SMS prèmium per subscripció o per rebre avisos i alertes. És amb aquests que cal anar més en compte i fer un seguiment acurat de la facturació.

Segons explicava la responsable del punt del consumidor de la Garrotxa, les empreses que envien els missatges s'emparen en buits de la legislació sobre l'ús de les noves tecnologies en informació i comunicació. Segons ella, les autores dels missatges són entitats amb seu a les Illes Sychelles contra les quals és molt difícil actuar legalment. Envien missatges llaminers relacionats amb premis, regals o concursos i cada missatge val 30 cèntims. Però hi ha usuaris que s'han trobat amb sorpreses molt desagradables a l'hora de la facturació amb quantitats que arribaven als 600 euros.

Més informació:

Temes consum: SMS Premium i Telèfons 905

Diari de Girona

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article