Alimentària 2010 aposta per les marques


El Saló dels productes alimentaris per excel.lència aposta en l'edició d'enguany pel valor de les marques. El certamen que se celebrarà entre el 22 i el 26 de març concentrarà aquest any exposició i activitats al recinte Gran Via de Fira de Barcelona (Hospitalet de Llobregat). Els expositors noten també la crisi i aquest any en són menys.

A més de les novetats del sector, l'edició 2010 d'Alimentària farà un especial èmfasi en diferenciar els productes de marca i els valors que se li atribueixen.  Entre els quals, la generació de riquesa i ocupació, la innovació, la qualitat i la seguretat. Unes virtuts que sector considera decisives per al futur de l'agroindústria. El Fòrum Internacional de l'Alimentació presentarà l'estudi "Què espera avui el consumidor de les marques. El rol del fabricant com a gestor de marca"

La fira destina 8.000 m2 a l'exposició de les grans companyies amb l'intent de demostrar el seu compromís amb les marques. L'apartat Multiproducte és una aparador on les primeres espases del sector com Danone, Nutrexpa, Casa Tarradellas, Grup Llet Pascual, Clesa, Aneto o Gallina Blanca posaran tots els seus encants en demostrar el seu compromís amb la innovació i l'esforç que estan fent per buscar diferents formats per a nous targets de consumidors.

El 23 de març, en el marc del Saló es presentarà l'estudi "Què espera avui el consumidor de les marques. El rol del fabricant com a gestor de marca"  elaborat per Synovate.

Què vol el consumidor? Què li demana a les marques? Què li aporten les marques?¿Què fan els fabricants davant de les demandes del consumidor? Aquestes són algunes de les preguntes clau a què pretén donar resposta la pròxima edició del Fòrum Internacional de l'Alimentació d'Alimentaria quan reveli les conclusions de l'estudi.

Els bastions de la marca

El Fòrum Internacional de l'Alimentació posarà sobre la taula com opera cognitivament i socialment el consumidor, i quin tipus de tendències hi ha darrere dels seus pensaments i hàbits de compra. Fuksman reconeix que un entorn com l'actual el preu és important, però hi ha tota una sèrie de "condicionants culturals" que fan que ens decantem per una o una altra marca a l'hora de comprar. I és que segons l'expert, les marques són "inherents" en el ser humà i satisfan necessitats "antropològiques" de pertinença al grup o la comunitat, de poder, felicitat, estatus i prestigi, entre d'altres. "La marca és un signe, una síntesi comunicacional de valors, atributs i beneficis, a més d'identificar un producte".


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article