La Cimera Europea de Consum 2010 se centrarà en el debat sobre els serveis


El 18 i 19 de març se celebra a Brussel.les la Cimera europea del Consum 2010. La trobada d'enguany obrirà un debat a l'entorn dels serveis als consumidors i tota l'adaptació que s'ha fet i que encara cal al nou tipus de contractació i necessitats. Més seguretat en les transaccions, més capacitat d'elecció i millors preus, aquests són els objectius segons els promotors del certamen. El format serà interactiu i hi participaran, a banda de l'Administració, responsables polítics i organitzacions de consumidors. El comissari de Salut i Consumidors, John Dalli, convida a participar i defensa que el que cal no és més informació si no que aquesta informació li arribi al consumidor de manera senzilla, reconeguda i fiable i que si les coses surten malament, existeixin mitjans ràpids i eficaços de reparació.

Alguns dels temes que es debatran:

- Seguretat dels productes: què està fent la UE per mantenir les joguines, automòbils o aparells elèctrics que es troben en el nostre mercat únic d'assegurances?
- Els drets del consumidor: Quins drets tenen els consumidors en qualsevol lloc de la UE quan es tracta de restitucions, reparació o garanties? La publicitat i les tècniques de comercialització són injustes i il.legals a la UE? Si l'usuari compra un paquet de vacances i les coses van malament, quins són els drets que emparen les lleis de la UE? Què es fa per garantir que es respectin aquests drets i les lleis? Quins són els plans per a reformar les lleis dels consumidors de la UE?
- Serveis financers per als consumidors: si l'usuari vol fer una ullada pel seu compte per trobar un banc que li ofereixi millors condicions que l'actual, inclosos els d'altres països de la UE, tindrà possibilitats reals de comparar les ofertes?
- Ajudar els consumidors en transaccions transfrontereres: si un consumidor polonès lloga un cotxe a Itàlia, però descobreix una vegada arribi a casa que el càrrec a la targeta de crèdit ha estat superior al que comptava, com i on pot obtenir ajuda?
- Observació dels mercats de consum: Quins són els resultats recents sobre els mercats específics que més estan fallant als consumidors de la UE? Quines camins ha de seguir el consumidor si vol contractar compres o serveis a l'estranger per gaudir d'una major possibilitat d'elecció i millors preus?

Més informació: Cimera Europea del Consum 2010




Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article