L'OCUC celebra el dia 16 la jornada de portes obertes

Durant aquesta diada els interessats es podran associar gratuïtament


L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) aprofita el Dia Mundial del Consumidor, cada 15 de març, per a fer un petit balanç de l'any. Els darrers mesos venen marcats i de manera notable per la crisi i la caiguda del nombre de vendes en molts de sectors. La delicada situació econòmica per la que passen moltes famílies, ha tingut una repercussió en els hàbits de consum dels ciutadans.

"Ara sembla que mirem amb més detall allò que comprem", puntualitza l'organització, "que exigim una millor relació qualitat/preu i que desplacem les grans marques en favor de productes de marca blanca. En aquest sentit, la crisis pot esdevenir quelcom positiu si a partir de la situació aconseguim generalitzar un consum més exigent i reflexiu".

Els ciutadans comencen a prendre consciència de l’enorme importància que juguen en el sistema econòmic a través dels seus actes de consum quotidians, exposa l'OCUC, sense l'aportació del gruix dels ciutadans, el mercat global trontolla i els enormes beneficis de les multinacionals pateixen greus davallades, afegeix.

L'anàlisi de  l'organització de consumidors també abasta el paper de les Administracions que fa notar la necessitat d’estimular el consum per reactivar l’economia i això passa per oferir un marc legal sòlid, que ampliï el catàleg de drets del consumidor inspirant-li major confiança. Amb aquest esperit aviat naixerà a Catalunya la Llei del Codi de Consum -actualment en fase de
tràmit parlamentari-, que serà un compendi de legislació en matèria de defensa dels drets del consumidors.

El text aportarà algunes novetats interessants, com ara l'obligació de les empreses prestadores de serveis bàsics (subministraments, transports, comunicacions, etc.) de disposar d’un telèfon d’atenció al públic gratuït i d’una oficina física on atendre personalment als seus clients. També incidirà en altres aspectes com la limitació de la suspensió d’alguns serveis per manca de pagament si es presenta reclamació formal, el format de la informació prèvia entregada al consumidor o el foment de l’arbitratge de consum.

Per celebrar aquest Día Mundial del Consumidor, L’OCUC ofereix als interessats una jornada de portes obertes on podran adreçar-se a la seva oficina per conèixer la tasca de l’organització. Els interessats també podran associar-se de manera gratuïta i seran obsequiats amb un lot de productes de consum responsable.

Jornada de Portes Obertes a L’OCUC
Dia 16 de març de 2009
Horari: de 10 a 13 h i de 16 a 18 h
Lloc: Av República Argentina, 29, 1er. Barcelona

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article