Alimentària 2010 més internacional i més local que mai


Alimentària 2010 obre les portes amb una representació d'empreses internacionals que supera el 30%, prop de 1.200, i alhora, comptarà amb la participació de 111 empreses catalanes, que hi poden assistir sota el paraigües de l'administració catalana, un 40% més que en l'edició anterior. La Fira té com a premissa d'aquesta edició el recolzament de les marques davant de l'apropiació de mercat que està desenvolupant la marca blanca.

La fira Alimentària, que té lloc des d'avui dilluns, dia 22 de març, i fins al proper divendres, dia 26 , és un nou marc on es pretén potenciar la internacionalització de la producció catalana. La fira compta amb quatre estands de Catalunya a diferents salons: Pavelló de les Autonomies, Intervin, Intercarn, Olivaria i Innoval.  En el primer d'aquests estands, l'espai dedicat a les empreses té per primer cop una secció diferenciada per a la producció ecològica.

En el seu afany per internacionalitzar, Alimentaria 2010 compta amb un el 30% de les 4.000 empreses participants siguin estrangeres. Si bé, també cal tenir en compte que la crisi ha fet disminuir en uns 900 el nombre d'expositors envers l'última edició i això pot fer variar les interpretacions. Enguany la fira es concentra en un mateix recinte, el de l'Hospitalet de Llobregat.

Gran futur per a les marques

Al costat de la internacionalització, l’organització del certamen ha treballat per potenciar altres valors estratègics com la innovació i la sectorització, però sobre els seus 15 salons que configuren Alimentaria 2010 plana l'ombra de la marca blanca. Per això, el leit motiv d’aquesta edició és la posada en valor dels atributs de les marques, entre les quals destaquen la innovació, la diferenciació, el plaer, l’especialització, la tradició i la seguretat.

Catalunya representada en quatre pavellons

La fira compta amb quatre estands de Catalunya a diferents salons: Pavelló de les Autonomies, Intervin, Intercarn, Olivaria i Innoval.

L'àrea institucional capitalitzada pel DAR es dedica, principalment, a la difusió dels productes catalans distingits amb Denominació d'Origen Protegida, Indicació Geogràfica Protegida, Marca Q, Artesania Alimentària i Especialitat Tradicional Garantida, així com als productes pesquers.

D'altra banda, les empreses participants als estands de Catalunya disposen d'un espai de cuina i demostració per a la realització d'activitats gastronòmiques i de presentació de productes, amb l'objectiu de mostrar als professionals visitants la diversitat d'usos que tenen els aliments.

Aquest any, i com a novetat, Prodeca ha habilitat l'espai Catalonia's Meeting Point Alimentària 2010 , una zona on les empreses disposen d'un centre d'operacions i punt de trobada per a reunions i contactes comercials.

El sector de l'Oli català estarà representat per 11 empreses productores dins d'Olivària. L'àrea dedicada als vins Intervin, té una representació de 47 empreses, on a més de promocionar els vins de casa nostra es realitzarà un show room amb el sector per exposar les potencialitats de les xarxes socials, dirigides als intercanvis comercials.


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article