"Alcohol Killer" és una beguda que s'associa a la reducció dels efectes de l'alcohol, almenys és el que s'interpreta de la publicitat que en fa la distribuïdora, Opendoor 2006. Ara, l'Agència Catalana del Consum ha decidit sancionar econòmicament aquesta empresa perquè considera que la presentació del producte, la informació i la publicitat que se'n fa, porten a engany o confusió del consumidor que pot associar la beguda amb unes propietats terapèutiques que no té.
L'expedient, en concret, s'ha obert perquè “Alcohol Killer” es presenta en el mercat com un inhibidor de l’alcohol amb propietats saludables. A més, utilitza en el seu envàs un símbol molt semblant al de la professió farmacèutica (serp que envolta la copa d’Higia), la qual cosa pot fer pensar que es tracta d’un producte amb propietats medicinals.
Els anuncis de la beguda a Internet, xarxes socials i a locals nocturns la presenten com la “primera beguda antialcohol del mercat”, que combina els beneficis de “la medicina tradicional, l’homeopatia, la biotecnologia i la investigació farmacèutica” i realitza afirmacions com ara que “ajuda a metabolitzar l’alcohol, disminuint els seus efectes desagradables”, “elimina la ressaca”, “protegeix el fetge” i altres declaracions que l’ACC ha demanat suprimir. La publicitat de la beguda també recomana consumir-la abans o després de prendre alcohol, o barrejada amb qualsevol licor o cervesa. Pel que l'ACC considera que aquest producte, la seva presentació i la publicitat poden, en definitiva, induir al consum d’alcohol i a minimitzar-ne els efectes nocius, contribuint a generar conductes de risc.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari