Companyies de serveis encara utilitzen els 807 per atenció al client o servei post-venda


Aprofitar les consultes i reclamacions dels clients per a fer diners és una de les perversions que encara practiquen un seguit d'empreses de serveis. Mantenir les línies 807 per atenció al client o per al servei post-venda és una pràctica difícil de desarrelar. Malgrat les denúncies que han anat fent organitzacions de consumidors com Facua, després de mig any encara no es veuen resultats. Aquesta organització va denunciar companyies aèries, com  Air Europa, Easyjet, German Wings, Meridiana, Iberia, My Air, Ryanair, Transavia, Vueling y Wizzair. Totes segueixen amb la mateixa pràctica després de mesos, fora de My Air, en fallida. Spanair, ha anunciat una línia 902 en el seu web, però hi ha un apartat en el que indica que per "canvis, reembossaments i confirmacions" s'ha de trucar a un 807.

Entre les empreses denunciades també hi ha agències de viatges com E.Dreams, Viajes Ecuador, Halcón Viajes i TGV-Europe, aquesta darrera ha optat per eliminar l'atenció telefònica després de la denúncia.

La botiga electrònica Pixmania ha substituït el telèfon 807 per un 902. Però d'altres de les companyies qüestionades segueixen amb les mateixes pràctiques. És el cas del cercador d'Internet Hispavista, les empreses de venda per catàleg Venca i La Redoute, la botiga electrònica Databecker, la de lloguer de cotxes Pepecar o la companyia de mediació financera Credito-online.es.

La Secretaria d'Estat de Telecomunicacions (setsi) encara no ha donat resposta a la denúncia de Facua i aquestes companyies segueixen ingressant entre 0,41 i 1,51 euros per minut per les reclamacions que plantegen els clients que tenen algun problema en els serveis.

A banda de l'evidència, aquestes són unes pràctiques il.legals des de juliol de l'any passat en que el Codi de Conducta per a la Prestació de Serveis de Tarifació Addicional incorpora la resolució de la Setsi en que especifica que no es podran utilitzar aquest números "per a la prestació de serveis d'atenció al client o de post-venda"

Més informació: Facua


Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article