Denuncien Ya.com per cobrar 29 euros en la gestió de baixes

La companyia cobra aquesta quantitat als clients que ja han superat el període de permanència


La companyia telefònica cobra 29 euros en concepte de "despeses de tramitació de baixa" quan el client ha finalitzat el període de permanència. Si no és així, suma aquesta quantitat a la penalització per donar-se de baixa abans d'hora. La federació de consumidors Facua ha denunciat aquesta pràctica de Ya.com (del grup France Telecom) davant de les autoritat de Consum i Telecomunicacions, i ara és en espera de resposta.

L'entitat considera un abús el cobrament i les mesures que utilitza la companyia per a pressionar a l'usuari. Si aquest es nega a pagar, la companyia envia les dades del client a l'empresa de gestió de cobraments ISGF Informes Comercials perquè l'adverteixi que de no fer efectiva la quantitat "més endavant se li poden exigir danys i perjudicis".

Després que Facua s'hagi fet càrrec de presentar reclamacions a l'empresa per aquestes pràctiques, Ya.com ha respost que anul.la els càrrecs "en atenció especial" o "per qualitat del servei".

L'organització de consumidors ha presentat denúncia d'aquestes pràctiques davant de l'Institut Nacional de Consum i de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions (setsi).

Més informació: Facua

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article