Les marques -especialment les de luxe- estan pressionant la Comissió Europea perquè no es puguin vendre els seus productes a través de botigues virtuals que no tenen ubicació física. Els propietaris de les marques consideren que han de protegir la seva imatge i no volen que cap intermediari aprofiti les seves promocions per a treure'n partit. A l'altra banda, s'hi troba E-bay i les organitzacions de consumidors que veuen aquesta limitació com una nova amenaça que podria afeblir la competència i el comerç electrònic, en general.
Representants d'E-bay retreuen a la CE la "poca valentia" per recolzar i donar més confiança al comerç electrònic. I Beuc, per la seva banda, considera que l'exigència de les marques és més "una excusa" que res més. Argumenten que aquestes mesures només fan que frenar la innovació i que els consumidors haurien de poder decidir la forma de comprar els productes, haurien de triar els fabricants i els distribuïdors sense cap mena de condicionant previ.
Un estudi europeu de fa pocs mesos, evidenciava que el 61% de les compres on line no s'arriben a fer, sovint per restriccions farragoses que imposen els acords de distribució selectiva. L'informe mostrava com les transaccions transfrontereres topaven amb dificultats com que el comerciant no expedia el producte al país d'origen del consumidor o bé, perquè no oferia mitjans internacionals adients per a fer el pagament. És per això que Beuc recomana a la CE que aprofiti aquesta oportunitat per actualitzar les normes vigents i fer que el comerç electrònic es converteixi en el canal de distribució clau del segle XXI.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari